“Evim Yuvan Olsun” kampanyası için başvurular devam ediyor

Bartın Valiliği, AFAD tarafından depremden etkilenen insanlara sıcak bir yuva sunmak amacıyla başlatılan “Evim Yuvan Olsun” kampanyasına, Bartın’daki vatandaşların da katılması için çağrı yaptı.
Bu haber 2023-02-24 16:35:02 eklenmiş ve 24202 kez görüntülenmiştir.

 

Valilik’ten Bartınlılara çağrı!

 

 

Kübra Nur AK

 

 

Kahramanmaraş merkezli depremlerden etkilenen vatandaşların barınma sorununun çözümüne katkı sağlamak üzere "Evim Yuvan Olsun" uygulaması hayata geçirildi.

 

 

Hayırseverlerin güvenilir bir uygulamayla evlerini bedelsiz olarak ya da indirimli kira bedelleriyle ihtiyaç sahiplerinin kullanımına sunabilecekleri bir sistem devreye alındı.

 

 

Ev tahsis etme imkanı olmayan vatandaşlar ise sistem üzerinden nakdi bağış yoluyla depremzedelere barınma desteği verebilecek.

 

 

Uygulama üzerinden oluşan konaklama imkanları, depremzedelerin istifadesine sunulacak.

 

 

Uygulama kapsamında, boş ya da kullanmadığı evini depremzedeler için en az 3 ay süreyle açanların başvurusu alınacak. Başvurular, evin bulunduğu ilçenin Kaymakamlığı tarafından yerinde incelenecek.

 

 

Kaymakamlığın uygun bulduğu evler bedelsiz olarak kampanyaya dahil edilecek. Kaymakamlık ile ev sahibi arasında "Ödünç Sözleşmesi" imzalanacak. Belirlenen depremzede aile eve Kaymakamlık tarafından yerleştirilecek.

 

 

AFAD hesabında toplanan kira bağışından karşılanacak

 

 

Evini piyasa koşullarına göre uygun bir bedelle depremzedelerin kullanımı için 1 yıllığına kiraya vermek isteyenler de bu sisteme başvurabilecek. İstenen kira bedeli, evin gerçek ederinin belirgin bir şekilde altında olacak.

 

 

Kaymakamlıklar, evin uygunluğunu ve kira bedelinin indirimli olduğunu yerinde teyit edecek. Kaymakamlığın uygun bulduğu bu evler de kampanyaya dahil edilecek.

 

 

Bu evler için de Kaymakamlık ile ev sahibi arasında "Kira Sözleşmesi" imzalanacak ve depremzedeler yine Kaymakamlık tarafından eve yerleştirilecek. Bu evler için belirlenen kira bedeli, AFAD hesabında toplanan kira bağışlarından karşılanacak.

 

 

Depremzede ailelerin kullanımı için eviyle kampanyaya katılamayanlar, bu uygulama üzerinden nakdi kira desteğinde bulunabilecek. Bu destekler, kampanya kapsamında "indirimli olarak kiralanacak" evlerin kira ödemelerinde kullanılacak.

 

 

En az 3 aylık taahhüt

 

 

Depremzedelere evlerini bedelsiz tahsis etmek isteyenler en az 3 aylık bir taahhüt ile kampanyaya katılabilecek. İsteyen ev sahipleri bu süreyi 12 aya kadar uzatabilecek. Evini indirimli kiraya vermek isteyenlerin ise standart 1 yıl süreyle evlerini açmaları gerekecek.

 

 

Kampanya kapsamına dahil edilen evlere yerleştirilecek depremzede aileler AFAD ve İçişleri Bakanlığı birimleri tarafından belirlenecek. Evlere yerleştirme yapılırken engelli, yaşlı, düzenli tedavi gerektiren kronik hastalığı bulunan ve benzeri dezavantajlı bireylerin bulunduğu aileler ile depremde aile fertlerini kaybetmiş çocuklu ailelere öncelik verilecek.

 

 

Faturalar kaymakamlık tarafından ödenecek

 

 

Kampanya kapsamında depremzedelerin yerleştirildiği evlerin elektrik, su, doğal gaz faturaları, depremzedelerin kaldığı dönem için Kaymakamlık tarafından ödenecek. Bu hususta ev sahibine ilave bir gider doğmaması sağlanacak.

 

 

Depremzede ailelerin kullanımları nedeniyle evde veya evdeki eşyalarda bir zarar oluşması ihtimaline karşı Türkiye Sigorta tarafından güvence sunulacak. Depremzedelerin kullanımına bedelsiz veya kiralama yoluyla açılan evler, "Tek Yürek Bina ve Eşya Sigortası" kapsamına alınacak. Sigorta primleri Türkiye Sigorta tarafından karşılanacak.

 

 

Türkiye'nin en büyük emlak listeleme platformlarından üçü kampanyaya destek olacak. "emlakjet.com", "hepsiemlak.com", "sahibinden.com" platformları sahip oldukları büyük müşteri havuzlarını bu kampanyaya yönlendirecek.

 

 

Evini depremzedelere açmak isteyenler, istedikleri bir platformdan başvuru formu doldurarak kampanyaya katılabilecek. Bu platformlarda doldurulan başvuru formları, kurulan entegrasyon ile İçişleri Bakanlığının sistemlerine iletilecek.

 

 

Kampanyaya başvuru süreci…

 

 

Bartın Valiliği de Bartın’daki vatandaşlara “Evim Yuvan Olsun” kampanyası için çağrı yaparken İçişleri Bakanlığı, başvuru sürecine ilişkin bir bülten paylaştı. İçişleri Bakanlığı’nca paylaşılan bültende şu bilgilere yer verildi:

 

 

“6 Şubat 2023 tarihinde gerçekleşen Kahramanmaraş merkezli depremlerden etkilenen vatandaşlarımızın barınma ihtiyaçlarının karşılanmasına katkıda bulunmak için www.evimyuvanolsun.org platformu geliştirilmiştir. Kampanyanın sağlıklı bir şekilde yürütülebilmesi için projeye Valilikler ve Kaymakamlıklar da dahil edilerek Bakanlığımız Bilgi Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından projenin yazılım altyapısı geliştirilmiş ve kurulmuştur. Uygulama, kendi imkanlarıyla afet bölgesinden ayrılan vatandaşlarımızın da bulundukları ilden kampanyadan faydalanabilecekleri şekilde geliştirilmiştir.

 

 

Gönüllü başvuru süreci: Depremzede vatandaşlarımızın en az 3 ay süreyle ücretsiz veya uygun kira bedelleriyle konaklayabilecekleri evlerini kullanıma sunan gönüllüler, ev bilgilerini evim yuvan olsun uygulaması üzerinden beyan etmektedirler. Gönüllülerin başvuruları www.evimyuvanolsun.org internet sitesi üzerinden yayımlanan; Sahibinden, HepsiEmlak, Emlakjet ve Zingat gibi uygulamalardan toplanabildiği gibi ayrıca 112’yi arayarak Acil Çağrı Merkezlerinde de alınabilmektedir. Uygulamalardan toplanan konutlara ilişkin başvurular web servis entegrasyonları ile Bilgi Teknolojileri Genel Müdürlüğümüzde toplanmaktadır. Ayrıca KPS servisi üzerinden kimlik bilgilerinin doğrulaması gerçekleştirilmektedir.

 

 

Depremzede başvuru süreci: Depremzede vatandaşlarımız ise depremzede.icisleri.gov.tr internet sitesi üzerinden veya yine www.evimyuvanolsun.org adresinden ve deprem bölgesinde yer alan Valiliklerin internet sitelerinden başvurularını yapabilmektedirler. Bilgi Teknolojileri Genel Müdürlüğümüzde tek bir havuzda bütün başvurular toplanmaktadır.

 

 

Yerleştirme süreci: Sistemde kayıtlı ev bilgileri Valilikler ve Kaymakamlıklarca belirlenen ekipler tarafından yerinde kontrol edilmektedir. Bu kapsamda Valilikler ve Kaymakamlıkların belirlediği 1930 personele sistemde gerekli yetkilendirilmeler yapılmış olup, uygulamayla ilgili eğitimler verilmiştir. Böylece beyan edilen evin oturmaya elverişli olup olmadığı kontrol edilerek sistemimizde de onaylanmış olacaktır.

 

 

Sonrasında ise oturmaya elverişli olduğu onaylanan evlere depremzede vatandaşlarımızın bilgilerine göre Valilik ve Kaymakamlık personeli tarafından, depremzedeler ve gönüllü ev sahibi arasında İller İdaresi Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanmış olan ‘Ödünç Sözleşmesi’ imzalanmak suretiyle yerleştirme sağlanmaktadır. Uygun kira bedelli evlere ise AFAD Afetzedelere Kira Yardımı Bağış Hesaplarından Kaymakamlıklarca kira bedelleri alınıp ev sahibine ödenmek suretiyle yerleştirme işlemleri yapılacaktır. Ayrıca bu evlerdeki su, elektrik ve doğalgaz faturaları depremzedelerin kaldığı süre boyunca Valiliklerce veya Kaymakamlıklarca ödenecektir.

 

 

Eşleştirilen depremzedelerimiz evlerine yerleştikten sonra web servisle AYDES Barınma Modülüne depremzedelerin yerleşme bilgileri iletilecektir. Tüm bu veriler iş zekâsı araçları ile raporlanabilmektedir.”

 

ETİKETLER : Evim Yuvan Olsun Bartın Valiliği AFAD
Diğer YAŞAM haberleri
Köşe Yazarları
 ‹ 
 ›