Özel İdare’ye ilk beton mikresi alındı

Bartın’daki köy yollarının kalitesini standartların üstüne çıkarmak amacıyla kurulan İl Özel İdaresi Beton Yol ve Kilitli Parke Taşı Üretim Tesisi’ne ilk beton mikseri alındı. İl Genel Meclis Başkanı Kenan Dursun, beton mikserinin hayırlı olmasını temenni ederek“Özel İdaremizin beton santralinde yol yapımı için üretmiş olduğumuz kuru beton sisteminin yanında yine aynı santralimizde üreteceğimiz ıslak betonun köylere nakliyesini sağlyacak olan birinci beton mikserimiz hizmete alınmıştır. İdaremize ve köylerimize hayırlı olsun.” dedi.
Bu haber 2018-11-19 15:12:10 eklenmiş ve 285 kez görüntülenmiştir.

 

 

 

Nilay Meryem ÇÖMLEK

 

 

 

Bartın’a hem prestij kazandıran hem de kaliteli yollar yapılmasını sağlayan Bartın İl Özel İdaresi Beton Yol ve Kilit Parke Taşı Üretim Tesisi’yle 30 yıllık yollar yapılıyor. Bartın’ın öncülük ettiği ve diğer illerden de örnek alınan tesis ile köy yolları standartların üzerine çıkarılıyor. Hem Özel İdare’ye prestij kazandıran hem kamu kaynaklarının yerli ve milliye dönmesini hem de kaliteli iş yapılmasını sağlayan ve ıslak beton üretimi de yapan İl Özel İdaresi Beton Yol ve Kilit Parke Taşı Üretim Tesisi için ilk beton mikseri de alındı.

 

İl Genel Meclis Başkanı Kenan Dursun, ıslak betonun köylere ulaşımını sağlayacak olan beton mikserinin Bartın’a, İl Özel İdaresi’ne ve köylere hayırlı olmasını dileyeretek “Özel İdaremizin beton santralinde yol yapımı için üretmiş olduğumuz kuru beton sisteminin yanında yine aynı santralimizde üreteceğimiz ıslak betonun köylere nakliyesini sağlyacak olan birinci beton mikserimiz hizmete alınmıştır. İdaremize ve köylerimize hayırlı olsun.” dedi.

 

“Bartın modern bir tesis kazanmış oldu”

 

Türkiye’deki 51 İl Özel İdaresi’nden hiçbirinin böyle bir projeye cesaret edemediğine dikkat çeken Dursun, birçok ilin de örnek aldığı bu tesis ile birlikte hem kalite standartı yüksek hem de daha uygun maliyetli yollar yaptıklarını belirterek şunları söyledi:

 

“Beton yollarla ilgili olarak özellikle 2015 ve 2016 yıllarında biz bu sistemi nasıl dönüştürebiliriz diye çok araştırma yaptık. 2016 yılında beton yollarla ilgili olarak Yüksek Planlama Kurulu bütün Özel İdarelere, KÖYDES projeleri uygulanırken bir yazı gönderdi. Bütün köylerin ana grup yollarını bu saatten sonra en az 10 santimetre kalınlığında ve 6-7 metre genişliğinde olmak kaydıyla ana grup yollarının standardının yükseltilmesi yönünde bir talep oluştu. Türkiye’de 51 İl Özel İdaresi var. Ama bizden başka bu işe kimse cesaret edip de adım atmadı. Biz Bartın İl Özel İdaresi olarak bunu 2017 yılı çalışma programımıza ve bütçemize bunu koyduk, ‘Biz bu işe gireceğiz’ dedik. Çünkü 2017 yılında başlayan sıcak asfalt maliyetlerindeki artış, 2018 yılı başında tavan yaptı. 2017 yılında başladığımız çalışmamızı 2018 yılında Topalali’deki alanımızda hem beton santralini kurduk hem de kilitli parke üreten modern tesisi oluşturduk. Buranın bize maliyeti 4 milyon TL. Ama bugüne kalmış olsaydık bunu başaramazdık. Çünkü böyle bir maliyetin altından kalkamazdık. Adımımızı çok yerinde ve zamanında attık. Böylece çok modern bir tesisi Bartın Özel İdaresi kazanmış oldu.

 

“Ömrü 30 yıl”

 

Yüksek Planlama Teşkilatı’nın bizlerden istediği standartlardaki ana grup yollarının yani 20 cm kalınlığında 6-7 metre genişliğindeki sıcak asfalt yolların 1 kilometresinin maliyeti bugün itibariyle 450 bin TL. Biz bugün 20 santimetre kalınlığında, 7 metre genişliğinde beton yollarımızı üzerine 4 santimetre kadar sıcak asfalt ile aşınmaya karşı önlem alınmış şekilde kilometre başına yaklaşık 180 bin TL’ye malediyoruz. Yani neredeyse 3’te birine malediyorum. Biz aslında bunu yapmakta geç bile kaldık. Keşke daha önce yapsaydık. Önceden sıcak asfalt ile yaptığımız yollar için kaynağımızın tamamı dışarıya gidiyordu. Çünkü bunun hammaddesi petrol ve o da bizde yok. Yani 1 kilometre yolun maliyeti olan 450 bin TL’nin neredeyse 300 bin TL’si petrol için dışarıya gidiyordu. Sıcak asfaltın ömrü maksimum 10 yıl. Ama beton yolların ömrü biz aşınma payı olarak üzerine ince bir tabaka sıcak asfaltta attıktan sonra tam 30 yıl. Yani biz ana grup yollarını beton olarak bitirdiğimizde 30 yıl boyunca oralara hiç dokunmayacağız. Bunun bir başka özelliği de sıcak asfaltı yağmurda yerler biraz ıslakken yapamazsınız, beton ise bu işe daha yatkın, yer ıslakken, hafif yağmur yağarken dökebiliyorsunuz. Ayaz olmadığı, kar yağmadığı sürece işinize devam edebiliyorsunuz. Bu da imalatların daha kısa sürede ve yılın neredeyse tamamına yayılmış bir şekilde yapılabilmesine imkân veriyor.

 

“Tüm Türkiye’ye örnek olduk”

 

Çimento fabrikası burada, ülke kaynakları burada kalıyor. Kendileriyle anlaşmalarımız var. Onlara da sizin vasıtanızla teşekkür etmek istiyorum. Çünkü maliyetleri daha da aşağıya çekerek bize ürün vererek bizi teşvik ettiler. Bunun alt malzemesi de ilimiz sınırlarında da çokça bulunan taşocaklarında var. Onu da taş ocaklarından zaten alıyoruz. Aslında böylece Bartın’ın parası yine Bartın’da kalmış oluyor.  Bizden esinlenen Karabük, 2-3 ay önce bizim Meclisimize geldi, çalışmalarımızı takip ediyorlar. Ben son 2 aydır, neredeyse bütün İl Genel Meclisi Başkanlarından telefonlar alıyorum. Hatta bu artık Valiler boyutuna da geldi. Herkes çok heyecanlı. Türkiye’deki bütün Özel İdarelerin önümüzdeki yıl bunun uygulamasına geçeceklerini düşünüyorum. Ama bunun öncülüğünü Bartın Özel İdaresi’nin yapmış olması çok önemli. Benim Meclis Başkanlığı’nı yaptığım Bartın’da hayalini kurduğum bir projeyi başardık. Çok mutluyum.

 

“Gece taş, gündüz beton üretiyoruz”

 

“2018 yılı programımızda 100 bin metrekare kilitli parke döşeme işi var. Biz 2017 yılında bu tesisi kuracağımızı öngördüğümüz için KÖYDES ve Özel İdare’den de çok program yazdık. Tesisimizde gece taş üretiyoruz, gündüz beton üretiyoruz. Aralık ayına kadar böyle gideceğiz. Çünkü programlarımız var. Ödenek sıkıntısı da yok, hepsi hazır. Beton Santrali hem Özel İdare’ye prestij kazandırdı, hem kamu kaynaklarının yerli ve milliye dönmesini sağladı, hem de çok ve kaliteli iş yapmamızı sağladı. 4 milyon TL’ye mal ettiğimiz bu tesisi 1,5 yılda amorti edeceğiz. Tesisin her gün 40-50 bin TL civarında İl Özel İdaresi’ne geri dönüşü söz konusu.”

 

 

ETİKETLER : Bartın Bartın İl Özel İdaresi Bartın İl Genel Meclis Başkanı Kenan Dursun
Diğer YAŞAM haberleri
Köşe Yazarları
 ‹ 
 ›