Gerekli düzeltmeler gecikmeksizin yapılıyor!

Geçtiğimiz günlerde “Vatandaşa GSS Borcu Şoku” başlığıyla gazete manşetimize taşıdığımız haber üzerine Bartın Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) İl Müdürü Şaban Çengel bir açıklama yaptı. Açıklamasında SGK İl Müdürü Çengel, “GSS borcu tebligatı gönderilmesi uygulaması yalnızca Bartın iline özgü bir uygulama olmayıp Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı’nın talimatı çerçevesinde halihazırda 81 ilde yürütülmekte olan bir uygulamadır. İlgili uygulamanın hedefi Ülkemizde uygulanmakta olan genel sağlık sigortası uygulaması kapsamında vatandaşlarımızın mağduriyet yaşamaması adına bilgilendirilmesini amaçlamaktadır” dedi. Çengel, otomasyon sisteminden kaynaklanan hatalar konusunda SGK Bartın Müdürlüğü’ne başvurulması durumunda gerekli düzeltmelerin gecikmeksizin yapıldığını belirtti.
Bu haber 2022-04-18 12:20:24 eklenmiş ve 188 kez görüntülenmiştir.

 

Nilay Meryem ÇÖMLEK

 

 

Geçtiğimiz günlerde vatandaşlardan çok sayıda gelen tepkiler üzerine Bartın’da yaşayan binlerce kişiye 2012 yılından bu yana kadar geçen 10 yıllık süre zarfı içinde farklı dönemlere ilişkin genel sağlık sigortası borcu olduğuna dair yazı gönderildiği konusunu gazetemizde manşete taşımıştık.

 

 

Bu haberimiz üzerine Bartın Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) İl Müdürü Mustafa Şaban Çengel, bir açıklama yaptı. 

 

 

Söz konusu haberde yer alan GSS borcu tebligatı gönderilmesi uygulamasının yalnızca Bartın iline özgü bir uygulama olmadığının altını çizen Çengel, Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı’nın talimatı çerçevesinde 81 ilde yürütülen uygulamanın hedefinin ülkemizde uygulanmakta olan genel sağlık sigortası uygulaması kapsamında vatandaşların mağduriyet yaşamaması adına bilgilendirilmesinin amaçlı olduğunu kaydetti.

 

 

Vatandaşlarımızın durum değişikliklerini vakit kaybetmeksizin SGK İl Müdürlüğü’ne bildirmelerinin büyük önem arz ettiğini söyleyen Çengel, Genel Sağlık Sigortası kapsamına alınan vatandaşların gelir testi yaptırarak ekonomik durumlarına göre prim ödeyip ödemeyecekleri belirlenmesi ve borcu olan vatandaşların borcundan haberdar olması açısından pandemi sonrasında genel bir yazılı bilgilendirme yapıldığını ifade etti.

 

 

Ayrıca vatandaşların borcu olup olmadığı gibi hususlar e-devlet üzerinden de takip edilebildiğini belirten Bartın SGK İl Müdürü Çengel, otomasyon sisteminden kaynaklanan hatalar konusunda ise Bartın SGK İl Müdürlüğü’ne başvurulması durumunda gerekli düzeltmelerin gecikmeksizin yapıldığını vurguladı.

 

 

“Herkesin sağlık hizmetlerine eşit şekilde erişme imkânı yoktu”

 

 

Bartın Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) İl Müdürü Mustafa Şaban Çengel, söz konusu haberin ardından yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi:

 

 

“Bartın Pusula Gazetesinin 13.04.2022 tarihli ve 3758 sayılı nüshasında yayınlanan ‘Vatandaşa GSS Borcu Şoku’ başlıklı haber ile ilgili Müdürlüğümüzce açıklama yapılması gereği hasıl olmuştur.

 

 

Genel sağlık sigortası; kişilerin öncelikle sağlıklarının korunmasını, sağlık riskleri ile karşılaşmaları halinde ise oluşan harcamaların finansmanını sağlayan sigortayı, ifade etmektedir.

 

 

Reformdan önce sosyal güvenlik kuruluşları farklı olduğu gibi sigortalılar sadece mensup oldukları sosyal güvenlik kuruluşunun verdiği sağlık hizmetlerinden yararlanabiliyordu. Herkesin sağlık hizmetlerine eşit şekilde erişme imkânı yoktu.

 

 

Genel sağlık sigortası ile kişilerin ekonomik gücüne ve isteğine bakılmaksızın, ortaya çıkacak hastalık riskine karşı, toplumun bütün fertlerinin sağlık hizmetlerinden eşit, ulaşılabilir ve etkin bir şekilde faydalanması sağlanmıştır.

 

 

Reformla tüm nüfus kapsam altına alındı!

 

 

Kanundan önce ülkemizde bazı kesimler sağlık hizmetlerinden yararlanma yönünden sosyal güvenceden yoksun bulunmakta idi. Öte yandan, çeşitli sosyal güvenlik kuruluşlarınca üyelerine çeşitli miktar ve nitelikte sağlık sigortası yardımları yapılmakta ve bu yardımlar arasında norm birliği bulunmamakta idi. Yasa ile norm ve standart birliği sağlanmıştır.

 

 

Ülkemizde dağınık yapıda olan ve yararlanma koşulları birbirinden oldukça farklı ve erişimi bütün nüfusa yaygınlaşmamış bulunan sağlık hizmetlerinde yaşanan sorunlar uzun yıllar tartışılmış, çözümü için de değişik tarihlerde yasal düzenlemeler yapılmıştır. Bütün bu gayretlere rağmen tüm nüfus sağlık güvencesi yönünden kapsam ve koruma altına alınamamıştır. Reform ile tüm nüfus kapsam altına alınmıştır.

 

 

“81 ilde yürütülmekte olan bir uygulama”

 

 

Söz konusu haberde yer alan GSS borcu tebligatı gönderilmesi uygulaması yalnızca Bartın iline özgü bir uygulama olmayıp Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı’nın talimatı çerçevesinde halihazırda 81 ilde yürütülmekte olan bir uygulamadır. İlgili uygulamanın hedefi Ülkemizde uygulanmakta olan genel sağlık sigortası uygulaması kapsamında vatandaşlarımızın mağduriyet yaşamaması adına bilgilendirilmesini amaçlamaktadır.

 

 

Özel olarak; habere konu Müdürlüğümüz yazısında ise vatandaşın 2009 yılında ikametini Türkiye’ye aldırdığı ve bu sebeple 01.01.2012 tarihi itibariyle Genel Sağlık Sigortası uygulamasının yürürlüğe girmesi sonrasında ikameti Türkiye’de olan tüm vatandaşlar gibi kendisinin de Genel Sağlık Sigortası tescili yapılmış ve Genel Sağlık Sigortası kaydı emekli olduğu 01.05.2018 yılına kadar devam etmiştir. Yazıya konu borçta bu döneme aittir. Söz konusu vatandaşın kendisine gönderdiğimiz bilgilendirme yazısı sonrasında yurtdışında ikamet ettiğine dair belgelerini Müdürlüğümüze ibraz etmesi sonucunda da borcu iptal edilmiştir.

 

 

Bu olaydan hareketle vatandaşlarımızın durum değişikliklerini vakit kaybetmeksizin Müdürlüğümüze bildirmeleri büyük önem arz etmektedir. 

 

 

Düzeltmeler gecikmeksizin yapılıyor!

 

 

Bu vesileyle Genel Sağlık Sigortası kapsamına alınan vatandaşlarımızın gelir testi yaptırarak ekonomik durumlarına göre prim ödeyip ödemeyecekleri belirlenmesi, borcu olan vatandaşlarımızın borcundan haberdar olması açısından pandemi sonrasında genel bir yazılı bilgilendirme yapılmış olup ayrıca  vatandaşlarımızın borcu olup olmadığı gibi hususlar e-devlet üzerinden de takip edilebilmektedir.

 

 

Otomasyon sisteminden kaynaklanan hatalar konusunda ise Müdürlüğümüze başvurulması durumunda gerekli düzeltmeler gecikmeksizin yapılmaktadır.

ETİKETLER : SGK Şaban Çengel Bartın
Diğer YAŞAM haberleri
Köşe Yazarları
 ‹ 
 ›