Bartın, 1 kilometre sonra Filyos’ta

Bartın’ı Türkiye’nin 3. Büyük liman olarak inşa edilen Filyos Limana ve yine Türkiye’nin en büyük endistrü bölgelerinden biri olması planlanan Filyos Endüstri Bölgesine bağlayacak olan Bartın-Filyos bağlantı yolunda çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Şuana kadar bin 600 metre açılan yolun geriye sadece 1 kilometresi kaldı. 1 kilometrelik yol açma çalışmasının da tamamlanmasıyla Bartın, Filyos’a ulaşacak.
Bu haber 2020-01-27 15:49:45 eklenmiş ve 331 kez görüntülenmiştir.

 

 

Bartın’ı Türkiye’nin 3. Büyük liman olarak inşa edilen Filyos Limana ve yine Türkiye’nin en büyük endistrü bölgelerinden biri olması planlanan Filyos Endüstri Bölgesine  bağlayacak olan Bartın-Filyos bağlantı yolunda çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Şuana kadar yolun bin 600 metresinin açıldığını söyleyen AK Parti Bartın Milletvekili Yılmaz Tunç, çalışmaları “Batı Karadeniz Bölgesinin en önemli endüstri bölgesi Filyos limanında çalışmalar devam ederken, uzun vadede Bartın’a katkısı olması amacıyla Bartın-Filyos bağlantı yolu Bartın İl Özel İdaremiz tarafından yapılıyor. Şu ana kadar bin 600 metre ilerleyen ekipler 1 kilometre sonra Filyos’a ulaşmış olacak. Bartın’ın en uzun plajları arasında yer alan ve uzunluğu 3 km’nin üzerinde olan Mugada-Hatipler-Büyükkızılkum sahillerini Filyos endüstri bölgesine en kısa yolla bağlayacak olan yolun yapım çalışmaları devam ediyor” sözleriyle özetledi.

 

Temeli 2016’da Başbakan Binali Yıldırım tarafından atıldı

 

Filyos Projesinin temeli 2016 yılının aralık ayında Başbakan Binali Yıldırım  ve dönemin Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan  tarafından atıldı. Filyos’un Bartın’a daha çok yakın mesafede olmasından dolayısıyla  projedenBartın’ın daha çok yararlanacağı ifade ediliyor. Özellikle Güzelcehisar, Mugada, Büyükkızılkum sahil şeridinin Filyos Vadi Projesi’nde çalışacak kişilerin ikamet yerleri olarak düzenlenmesi düşünülüyor.Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın “çılgın proje” olarak nitelendirdiği Filyos Vadi Projesi son olarak Batı Karadeniz Gelişim Projesi'ne (BAKGEP) dahil edildi.Batı Karadeniz Gelişim Projesi’nde tam bin 250 adet proje yer alıyor. Proje çerçevesinde 7 ile toplam 18 milyar TL’lik yatırım yapılacak. Yer alan projeler arasında da Filyos Vadi Projesi büyük öneme sahip.

 

134 hidroelektrik santrali tesisi yapılması planlanıyor

 

Proje içerisinde 62 adet baraj ve gölet, 27 içme suyu tesisi, 134 hidroelektrik santral tesisi, 302 dere ıslahı tesisi, 128 otomatik meteorolojik gözlem istasyonu, 1 meteoroloji radarı, 3 adet yıldırım tespit ve takip sisteminin tamamlanarak hayata geçirilmesi, 3 milyon 800 bin dekar arazide ağaçlandırma çalışması yapılması, 246 milyon fidan dikilmesi, 308 adet ormancılık ve ağaçlandırma faaliyetleri, 148 mesire yeri, 257 milyon fidan üretilmesi, 22 bin 200 dekar arazide badem, ceviz gibi gelir getirici türlerde ağaçlandırma yapılması ve 78 adet tabiat turizmi geliştirme alanında çalışma yapılması planlanıyor.

 

180 bin kişi istihdam edilecek

 

Projelerin tamamlanmasıyla 653 bin 100 dekar mümbit arazi sulanacak. Batı Karadeniz'de yılda 5 milyar 534 bin kilovat saat enerji üretilecek. 75 bin 976 dekar arazi taşkınlardan korunacak. Yıllık olarak 180 bin kişi istihdam edilecek. Ülke ekonomisine ise tam 913 milyon TL katkı sağlanacak.

 

Proje BAKGEP’edahil edildi

 

Türkiye'nin dev projeleri arasında yer alan ve yıllardır hayata geçirilemeyen Filyos Vadi Projesi de Batı Karadeniz Gelişim Projesi içerisinde yer alıyor. Bugüne kadar tek başına ülkemizin en büyük projesi olarak anılan Filyos Vadi Projesi'nin bu projenin içerisinde dahil edilmesi Batı Karadeniz Gelişim Projesi'nin kapsamının ne kadar geniş olduğunu gözleri önüne seriyor.Filyos Vadi Projesi, sadece Zonguldak'ı değil Bartın'ı da yakından ilgilendiriyor. Bartın Merkez İlçe sahil kesimi projenin yerleşim yeri olarak planlanıyor. İl Özel İdaresi tarafından özellikle Mugada ve Büyükkızılkum hattında buna uyumlu olarak imar planları çalışması yapılıyor. BAKGEP'edahil edilen ve yıllardır hayata geçirilemeyen Filyos Vadi Projesi'nin de  de diğer projeler gibi 4 yıl içinde tamamen hayata geçirilmesi hedefleniyor.

 

Projede neler var?

 

PekiFilyos Vadi Projesi kapsamında neler yapılacak? Proje kapsamında liman ve ön dolgu sahası, liman antrepo sahası, tersane, termik santral, çimento ve toprak sanayi, demir-çelik tesisi, serbest bölge, endüstri bölgesi, organize sanayi bölgesi, LPG depolama tesisleri, petrokimya tesisi, petrol ve petrol ürünleri depolama tesisi, ağaç ve orman ürünleri, refrakter tuğla sanayi, kömür cevher stok alanı ve depolama tesisleri, kül atım sahası ve triyaj hattı yapılacak.

 

Projede barajlar da yer alıyor

 

Yine proje kapsamında Devrek Çayı ve yan kolları üzerinde Karasu ve Buldan sel kapanı, Yenice Çayı ve yan kolları üzerinde Pirinçlik, Şimşirdere, ve İncedere sel kapanı, Eflani deresi üzerinde Kılıçlar sel kapanı, Araç Çayı ana kolu üzerinde Akgeçit sel kapanı ve son olarak Karıt sel kapanı yapılacak.Filyos Vadi Projesi kapsamında sadece sel kapanları değil barajlar da yapılacak. Kirazlıkköprü Barajı başta olmak üzere  Devrek Çayı üzerinde Köprübaşı Barajı ve HES ile Çay Barajı ve HES, Soğanlı Çayı üzerinde Andıraz Barajı ve HES ile Aktaş Barajı ve HES, Araç Çayı üzerinde Araç Barajı, Hacılar Barajı ve sulaması ve Akhasan Barajı ve sulaması yapılacak. Tüm bu barajların projenin tamamlanma süresi olarak 2019'da bitirilmesi hedefleniyor.

 

Alt yapı çalışmaları yapılacak

 

Filyos Vadi Projesinde bunların yanı sıra kara yolu ve demiryolu alt yapısı da yapılacak. Demiryolu altyapı çalışması kapsamında 415 kilometre uzunluğundaki hatta raylar tamamen yenilecek. Hattın taşıma kapasitesi ve işletme hızı arttırılacak. 253 hemzemin geçit otomatik bariyerleri koruma sistemi olacak. Yolcu peronları AB standartlarında yeniden inşa edilecek. Hattın emniyetini azami düzeye çıkarmak için saatte 120 kilometre hıza uygun ERTMS kurulacak. ETSC seviye 1 tren trafik kontrol sistemi kurulacak. Fiber optik alt yapıya sahip telekomünikasyon sistemi kurulacak.Karayolu alt yapı çalışmaları kapsamında Zonguldak Devrek Karayolu üzerindeki Üzülmez 1 ve Üzülmez 2 Tünelleri, Zonguldak şehir içi Mithatpaşa 1 ve Mithatpaşa 2 Tünelleri, Zonguldak Kilimli sahil yolunu Filyos'a bağlayacak tüneller, Ereğli-Zonguldak ve Zonguldak-Devrek bölünmüş yol çalışmaları, Ereğli-Devrek yolu projesi ve Devrek-Yeniçağ bölünmüş yol çalışmaları yapılacak.

 

Orman köylüsü de kalkındırılacak

 

Batı Karadeniz Gelişim Projesi çerçevesinde ise bütün dereler ıslah edilecek, taşkınlar önlenecek. Bartın Çayı ıslah edilerek hem taşkın riski azaltılacak hem de turizmin hizmetine sunulacak. Bölgenin taşkın riskini azaltmak için taşkın erken uyarı sistemleri kurulacak ve meteorolojik gözlem ağı geliştirilecek.  BAKGEP'le Batı Karadeniz'in bütün yerleşim yerlerinin su meselesi 2050 yılına kadar çözecek projeler geliştirilecek. Düzce için Akçakoca Barajı'nı inşa edilecek. Bölgede orman köylüsünü kalkındırmak için badem, ceviz, salep, trüf mantarı gibi gelir getirici türlerde ormanlar tesis edilecek. Salep orkidelerinin en yaygın bulunduğu Kastamonu ve Sinop'ta Salep Eylem Planı uygulanacak ve 200 bin dekar arazide çalışma yapılacak. Ayrıca proje çerçevesinde her ile özel Tabiat Turizmi Master Planları hazırlanacak.

 

 


 

 

 

 


ETİKETLER : Bartın Filyos Filyos Vadisi Filyos Projesi
Diğer YAŞAM haberleri
Köşe Yazarları
 ‹ 
 ›