Yeni bir havaalanı projesi yok!

Dünyanın dört bir tarafından yerli ve yabancı ileri teknolojiye sahip yatırımcıların cazibe merkezi olacak Filyos Projesi ile ilgili açıklamalarda bulunan Bartın Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Halil Balık, “Filyos Projesi, Karabük mesafe olarak biraz uzak olsa da Bartın, Zonguldak ve Karabük’ün ilgi odağıdır. İnşallah çok iyi bir yatırım merkezi olacak. Daha fazla katma değer üretebilecek, teknoloji üretip ileri teknoloji ile üretim yapabilme kapasitesine sahip olan fabrikalar Filyos Vadi Projesi içinde yer alabilecek.” dedi. Bölgeye yeni havaalanı yapılacağı ile ilgili söylemlere de açıklık getiren Balık, “Şuan için ne deniz kenarında ne de Perşembe tarafı için yapılmış herhangi bir havalimanı projesi yoktur. Mevcut havalimanı zaten ilerleyen dönemlerde ihtiyaca göre hem uzayacaktır hem de genişleyecektir.” ifadelerini kullandı.
Bu haber 2020-01-18 16:05:19 eklenmiş ve 239 kez görüntülenmiştir.

 

 

Nilay Meryem ÇÖMLEK

 

 

Osmanlı Padişahı Sultan 2. Abdülhamid döneminden itibaren hayata geçirilmesi planlanan Filyos Projesi kapsamındaki 25 milyon ton kapasiteli Filyos Liman Projesi’nde sona yaklaşılıyor. Yüzde 90'ı tamamlanan ve Karadeniz’in en nitelikli limanı olacak olan Filyos Limanı ile kuzey-güney aksı birbirine bağlanmış olacak.

 

Filyos’a en yakın il konumunda olan Bartın Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Halil Balık, Filyos Liman projesinin tamamlanması ile birlikte Bartın’ın ve bölgenin bambaşka bir hal alacağını ve bu bölgenin hızla sanayide gelişmeye, üretmeye devam eden bir bölge konumunda olacağının altını çizerek EYBEY Medya’ya özel önemli açıklamalarda bulundu.

 

“Çelik ve demir kümelenmesi olacak”

 

Yüksek katma değer üreten yaratan firmaların Filyos Vadisi’nde fabrikalar ve üretim tesisleri kuracağını belirten Bartın TSO Başkanı Balık, şunları söyledi:

 

“Osmanlı imparatorluğu döneminden beri büyük bir hayal olarak gündemde olan bir Filyos Projesi var. Bu proje Zonguldak, Bartın ve Karabük olmak üzerine üç ilin de ayrı bir özenle eğildiği önemli bir konu. Aslında üç il içerisinde Filyos’a en yakın il de Bartın. Bu nedenle bence bu projeden en fazla faydalanması gereken il de Bartın. Filyos Vadi Projesi’nin alt yapısı bu yıl içerisinde tamamlanmış olacak. Üstyapıyı yapması için de Tosyalılar Holding’e görev verildi. Çelik ve demir kümelenmesinin olacağı belirtildi. Yüksek katma değer üreten yaratan firmaların burada fabrikalar ve üretim tesisleri kurması bekleniyor. Ağırlıklı olarak Ankara’nın onay vereceği firmalar burada yer alacak. Yani her isteyen firma buraya giriş yapamayacak. Mesela bir un fabrikası ya da tuğla fabrikası buraya gelemeyecek. Daha fazla katma değer üretebilecek, teknoloji üretip ileri teknoloji ile üretim yapabilme kapasitesine sahip olan fabrikalar Filyos Vadi Projesi içinde yer alabilecekler.

 

“Bartın, Çaycuma ve Devrek’in birleşecek”

 

Bu benim kişisel görüşüm; 15-20 yıla kadar Bartın, Çaycuma ve Devrek’in birleşeceğine inanıyorum. Sayın Valimiz Sinan Güner şimdiden beyaz yakalıların ve kurulacak olan fabrikaların sahipleri ile yöneticilerinin proje hayata geçtikten sonra konaklama ve sosyal yaşam için daha yakın olan Bartın’ı tercih etmelerini sağlamak amacıyla Büyükkızılkum, Hatipler üzerinden Filyos Limanı ile ilimizi sadece 2,6 km uzunluğundaki bir yolla bağlamak adına projeyi başlattı. Çok kısa bir süre içinde yol tamamlanmış olacak.

Ben Bartın’ın Filyos Projesinden hem sistem olarak, hem sanayileşme, hem şehirleşme olarak hepsinden önemlisi de ekonomik olarak olumlu yönde olarak faydalanacağını düşünüyorum.”

 

“Herhangi bir havalimanı projesi yok”

 

Filyos Projesi ile gündeme gelen yeni havaalanı projeleri ile ilgili söylemlere de açıklık getiren Bartın TSO Başkanı Balık, şuan için ne deniz kenarında ne de Perşembe tarafı için yapılmış herhangi bir havalimanı projesi olmadığını söyledi.

 

“Filyos Projesi ile birlikte yeni havaalanları konuşuluyor. Çünkü burası bir sanayi bölgesi olacak havaalanının olduğu yere fabrikalar daha çok kurulabilir. Saltukova Havalimanı’nın önünde bir tepe var biliyorsunuz ve bu tepe inişlerde sakıncalı olarak biliniyor. Hem bu tepenin olması hem de Filyos’un bölge içinde sıkışacağı düşünülüyor. Biz özel sektör olarak, orada bir yatırım yapılmış ve bu yatırım nasıl daha iyi hale getirilebilir diye düşünüyoruz.

 

Havaalanına uçakların inişini sağlamak için kullanılan ILS cihazı da konuldu, şuanda bu şekilde inişler sağlanıyor. Ayrıca pistin 40-45 metre genişletilmesi gündemde ama ödenek olmadığı için şuanda pist 250 metre uzatılıyor. Pistin uzatılması toplam 3 milyon TL’ye mal olacak. Hatta Sayın Valimiz BAKKA Toplantısı’nda üç ilin 1’er milyon TL vermesini önerdi ve çalışmalar geçtiğimiz günlerde başladı.

 

Havaalanı özellikle yurtdışından gelen yatırımcılar ve firmalar için lojistik olarak çok önemli bir değere sahip. Çünkü yatırımcılar çok kısa sürede hem limana hem de fabrikaya gidebilecek.  

 

O nedenle şuanki havalimanı önünde bulunan tepe alınabilir. Hatta benim daha önce şöyle bir talebim oldu; bu tepe hammadde ve dolgu malzemesi olarak kullanılabiliyorsa firmalar buraya gelsinler hem bu taşı kullanarak katma değer yaratsınlar hem de tepeyi de kaldırmış olurlar. Ama tepenin taş ve toprak yapısı buna uygun mudur buna da bakılması lazım. Mevcut havalimanı zaten ilerleyen dönemlerde ihtiyaca göre hem uzayacaktır hem de genişleyecektir. Ama şuan için ne deniz kenarında ne de Perşembe tarafı için yapılmış herhangi bir havalimanı projesi yoktur. Ama Filyos Projesi, Karabük mesafe olarak biraz uzak olsa da Bartın, Zonguldak ve Karabük’ün ilgi odağıdır. İnşallah çok iyi bir yatırım merkezi olacak.” diye konuştu.  

ETİKETLER : Bartın Filyos Projesi Filyos Vadisi Filyos Limanı Bartın TSO TSO Başkanı Halil Balık
Diğer YAŞAM haberleri
Köşe Yazarları
 ‹ 
 ›