İl Özel İdaresi’nin yeni hedefi Yolların ömrünü 40 yıla çıkarmak!

Kurulan Beton Yol ve Kilit Parke Tesisi ile Bartın’da 30 yıllık yollar yapan Bartın İl Özel İdaresi, şimdi bünyesine kazandıracağı sıcak asfalt plenti ile yolların ömrünü 10 yıl daha arttırmayı hedefliyor.
Bu haber 2019-12-30 09:44:24 eklenmiş ve 218 kez görüntülenmiştir.

 

 

Nilay Meryem ÇÖMLEK

 

İl Genel Meclisi Başkanı Kenan Dursun, EYBEY Medya’ya ve gazetemize özel açıklamalarda bulunurken Beton Yol ve Kilit Parke Tesisi ile ilgili önemli bilgiler verdi.

 

Türkiye’de hala ilk ve tek olan Beton Yol ve Kilit Parke Tesisi ile 30 yıllık uzun ömürlü yollar yapıldığına dikkat çeken İl Genel Meclis Başkanı Dursun, 5 yıl içerisinde 600 kilometre beton yol yapmayı amaçladıklarını söyledi.

 

Sıcak asfalttan da vazgeçmediklerini kaydeden İl Genel Meclisi Başkanı Dursun, yeni hedeflerinin de yenileyecekleri sıcak asfalt plenti ile beton yolları adapte ederek yolların ömrünü 10 yıl daha uzatmak olduğunu ifade etti.

 

2019 yılında 180 kilometre yol çalışması yaptıklarını ve bunun 90 kilometresini de beton yolların oluşturduğuna dikkat çeken Dursun, 2020 yılında da 107 kilometreyi bulan yol çalışması yapılacağını belirtti.

 

İl Özel İdaresi Yol ve Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü’nün bu çalışmalarıyla köylerdeki yaşamı kolaylaştırılacağının altını çizen İl Genel Meclis Başkanı Kenan Dursun, şunları söyledi:

 

“Gurur duyuyoruz”

 

“Bizim en önemli çalışma alanlarımızdan birisi ulaşım. Bartın İl Özel İdare’mizin diğer İl Özel İdarelerden en büyük farkı cesur olmasıdır. İl Genel Meclisi’nin almış olduğu kararları büyük bir cesaretle alanda uygulayan İl Özel İdaremiz ve Valimiz var. Bundan dolayı da gurur duyuyoruz. Meclisler karar alabilir ama bunun uygulanması önemli ve biz aldığımız kararları İl Özel İdaremizle istişare ederek alıyoruz. Bu nedenle de uygulanabiliyor.

 

Diğer Özel İdarelerde çalışmalar sürüyor

 

2018 yılının başında bütün kamuoyuyla paylaştığımız hatta tüm Türkiye’de de konu olan bir serüvenimiz var. Kilitli Parke ve Beton Tesisi’nin bizim dışımızda hiçbir Özel İdare halen daha kurmadı. Hala ilk ve tek olarak Bartın İl Özel İdaresi’nin Kilit Parke ve Beton Santrali var. Diğer bazı İl Özel İdarelerde santral kurma çalışmaları ve girişimleri sürüyor.

 

“Bartın’daki ortalama giderek yükseliyor”

 

Sıcak asfaltın maliyetleri son 2 yılda çok aşırı arttı. TÜPRAŞ’ın ve diğer etkenlerin, bu işin tekelde olması asfalt bütün maliyetlerinin aşırı zamlanması, yüzde 300-400 zam nedeniyle elimiz kolumuz bağlanmış hale gelmişti. Biz il olarak hızlı bir karar verdik. Beton yollarla ilgili de çok fazla araştırma yaptık. Teknik ekiplerimizle giderek uygulayıcılara baktık, imalatları gördük. Her şeyden önce dünyada bu iş nasıl yapılıyor bunu araştırdık. Yani beton yolları uygulayan ülkelere baktık. Avusturya, otobandaki ağır vasıta yollarının yüzde 66’sını bizim şuanda uyguladığımız beton yollarla yapmış. Bu tablo bize kuvvet verdi. Çünkü etrafımız ormanlarla çevrili bir ilde ver kırsalda yaşıyoruz. Kırsalımızda orman emvali kesimi de çok ve o nedenle bizim yollarımızdan ağır vasıta geçişi de çok oluyor. Bir bakıma da bunun için biz bu konuyu merak ettik ve adım attık. Belçika’da da yolların yüzde 60’ı, Hollanda’da yüzde 5’i, Kanada’da yüzde 4’ü, Almanya’da da yüzde 25’i beton yollar oluşturuyor. Yani dünyadaki, Avrupa’daki ağır vasıtalı, tonajlı araçların geçtiği otobanlardaki tablo bu şekilde. Türkiye’deki tablo ise çok düşük. İller arasındaki durumu sunduğumuzda Bartın’daki ortalama giderek yükseliyor. Biz 1,5 yılda 600 kilometrenin 90 kilometresini beton yol yaptık. Beton yollardaki oranı yükselttik. Memnuniyet oranı da artıyor. Çünkü yollardaki konforu da arttırdık.

 

“Türkiye’ye öncülük ettik”

 

Ulusal basında da bizim Kilit Parke ve Beton Yol Tesisimiz geniş yankı uyandırdı. Bu Türkiye’de bütün Özel İdarelerin de Bakanlığın da dikkatini çekti. Çanakkale’de beton yollarla ilgili düzenlenen bir çalıştayda ben de Bartın İl Genel Meclisi Başkanı olarak konuşmacılık yaptım. Buradaki çalışmalarımızı orada tüm İl Genel Meclisi Başkanlarıyla, İl Özel İdare yetkilileriyle paylaştık. Bunun ardından diğer İl Özel İdarelerinden tesisimize inceleme ziyaretleri oldu. Biz cesaretli tutumumuzla Türkiye’ye öncülük ettik. Bu proje başarıya ulaştı. Bu projenin başında, ortasında, sonunda her yerinde görev almaktan büyük onur duyuyorum. Ülkemizin milli kaynaklarının tasarrufunda faydalı olacağı için de diğer illere her konuda destek olma noktasında elimizden gelen her şeyi yapacağız. Bizim yaşadığımız zorlukları onlar yaşamasınlar diye ekip ve bilgi desteğini esirgemiyoruz, onları yüreklendiriyoruz. Onların işi aslında daha kolay çünkü bu işlerin de bir reçetesi var, biz bunu diğer illerimize de vereceğiz. Böylece ülkemiz kazanmış olacak. Kendi kaynaklarımız ülkemizde kalacak.

 

“Bir hedefimiz daha var”

 

Bartın’da biz sıcak asfalttan da vazgeçmiyoruz. Çünkü bazı yerlerde de sıcak asfalt olması gerekiyor. Biz, 600 kilometrelik yolu 5 yıl içerisinde beton yollarla tamamlamayı hedefliyoruz. 2019 yerel seçimlerinde gittiğim her yerde bir iddia olarak bunu ortaya koymuştum. Çünkü biz inanmadığımız bir şeyi de konuşmuyoruz. 1,5 senede 100 kilometreyi yeni bir yapıyla bitiren bir Özel İdare, 5 senede bunun tamamına ulaşır. Beton yollarımızı bitirdikten sonra bir hedefimiz daha var.

“Yollarımızın ömrü 40 yıl olacak”

Beton yollarımız sıcak asfalta göre daha ekonomik, yüzde 50 daha ucuz bu artık tescillendi. Sıcak asfaltın ömrü 10 yıl, beton yolların da ömrü 30 yıl dünya da tescillemiş. Biz şimdi bunun ömrünü uzatmak ve konforunu arttırmak için Özel İdare olarak 2020’de bir adım daha atıyoruz. Bizim Köy Hizmetleri zamanından kalma bir sıcak asfalt plentimiz vardı, bunun yerine yeni modern bir plentimizi de 2020 yılında kuracağız. Bunun çalışmaları da devam ediyor. Şuan ana grup yollarında başlattığımız beton yollarımızın üzerine aşınma katı dediğimiz 5 cm’lik sıcak asfalt atacağız ve yollarımızın ömrü 40 yıl olacak. İnsanımıza bu kadar uzun yıl hizmet edecek başka hiçbir yolumuz yok. İnşallah bunu da yapacağız. Biz betondan vazgeçmiyoruz. Beton santralimiz yeni, genç ve hızlı üretim yapıyor. Bunun yanına beton asfaltımıza cevap verebilecek sıcak asfalt plentimizi de ekleyeceğiz. Bütçemizde de bunun yerini ayırdık. İnşallah beton yollarımızla sıcak asfalt plentimizi adapte ederek çok daha kaliteli, hızlı halkımıza, kırsalımıza hizmet götüreceğiz.

 

“Köylerdeki yaşamı kolaylaştıracağız”

 

Bunun yanında yine kilitli parkemizi de aynı tesisimizde üretiyoruz. Vatandaşlarımıza bu hizmetleri daha ekonomik maliyette aktarmış oluyoruz. Biz 2019 yılında yaklaşık 180 kilometre yok yaptık. Bunun 90 kilometresi sadece beton yol, 52 kilometresi sıcak asfalt, 67 kilometresi de kilitli parke taşı oldu. Yaklaşık 38 milyonu bulan bir rakamla biz 2019 yılında geniş bir program çerçevesinde bu çalışmaları gerçekleştirdik. Şimdi 2020 yılının daha başındayız sadece Özel İdare programımızla 107 kilometreyi bulan bir çalışmamız olacak. 67 kilometresi konforları arttıracak sıcak asfalt olacak, 14 kilometre kilitli parke taşı yol yapacağız. Islak beton dediğimiz klasik betonla da yine mahalle aralarında bu çalışmalarımızı Yol ve Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü olarak köylerdeki yaşamı kolaylaştıracağız. Artık ülkemizde araç sayısı nasıl arttıysa köylerde de araç sayısı artıyor. Yollarımız dar olunca araç trafiği artık kaldırılmıyor. O nedenle artık bunları yapmakta zorunluyuz. 6 metre genişlikten aşağıya yol yapmıyoruz ve yapmayacağız.”

ETİKETLER : Bartın İl Genel Meclis Başkanı Kenan Dursun beton yollar Kilit Parke ve Beton Yol Tesisi
Diğer YAŞAM haberleri
Köşe Yazarları
 ‹ 
 ›