Bartın 112 Acil Çağrı Merkezi, 215 bin 350 çağrıya yanıt verdi

Bartın 112 Acil Çağrı Merkezi,1 Ocak-31 Aralık 2022 tarihleri arasında 215 bin 350 çağrıya cevap vererek acil yardıma ihtiyacı olan vatandaşların yanlarında oldu. Acil Çağrı Merkezi’ne gelen 215 bin 350 çağrının 116 bin 44’ü asılsız ve gereksiz çağrı olurken 112 Acil Çağrı Merkezini asılsız ihbarda bulunan ve gereksiz yere meşgul edenler hakkında 5326 sayılı Kabahatler Kanununa göre idari yaptırım uygulandı. 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Enver Çayır, Çağrı Merkezi’nin işleyişi ile ilgili bilgiler verirken Batı Karadeniz Grup Komutanlığı’nın Amasra’da olması dolayısıyla Sakarya, Düzce, Zonguldak, Bartın ve Kastamonu illerinden “158 Sahil Güvenlik” hattına düşen çağrıların da Bartın 112 Acil Çağrı Merkezi’nce karşılandığını söyledi. “Engelsiz 112” uygulaması ve yabancı dil desteği hakkında da bilgiler aktaran Çayır, Yeni Nesil 112 Yazılımı ile Türkiye genelinden gerçekleşen e-Çağrıların da (e-CALL), Acil Çağrı Merkezi üzerinden karşılandığı bilgisini verdi. Toplumsal bilinci ve farkındalığı artırmak amacıyla okullarda eğitim faaliyetleri sürdürüldüğünü söyleyen 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Çayır, 2022 yılı içerisinde Merkez, Amasra, Kurucaşile ve Ulus İlçelerimizde öğrenim gören bin 900 öğrenciye eğitim ve tanıtım faaliyetleri gerçekleştirildiğini kaydetti.
Bu haber 2023-01-16 13:47:59 eklenmiş ve 237 kez görüntülenmiştir.

 

Çağrıların yüzde 54'ü asılsız veya gereksiz

 

 

Nilay Meryem ÇÖMLEK-ÖZEL HABER

 

 

İçişleri Bakanlığı’nın “yeni nesil çağrı merkezi” olan tek numarada acil çağrıları karşılama projesi “112 Acil Çağrı Merkezi” sistemine Bartın’da 2019 yılında dahil oldu.

 

 

Bu proje kapsamında 112 Acil Çağrı Merkezi kurumuna hizmet veren, Bartın Belediyesi İtfaiye Müdürlüğü, İl Jandarma Komutanlığı, İl Sağlık Müdürlüğü, İl Emniyet Müdürlüğü, Bartın Orman İşletme Müdürlüğü, Sahil Güvenlik Komutanlığı ve Afet ve Acil Durum Müdürlüğü’ne ait çağrı birimleri olan 110 İtfaiye, 112 Acil Sağlık, 122 AFAD, 155 Polis İmdat, 156 Jandarma, 177 Orman Yangın ve 158 Sahil Güvenlik acil çağrı numaraları ile aynı çatı altında toplandı.

 

 

Bartın 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Enver Çayır, “158 Sahil Güvenlik” numarasının da “112 Acil Çağrı Merkezi”ne entegre edilmesiyle Sakarya, Düzce, Zonguldak, Bartın ve Kastamonu illerinden bu hatta gelen çağrıların Bartın 112 Acil Çağrı Merkezi’nce karşılandığını dile getirirken “Acil Çağrı Merkezi”nin işleyişiyle ilgili önemli bilgiler verdi.

 

 

Tüm ekipler kısa sürede koordine ediliyor

 

 

Tüm acil çağrı numaralarını tek çatı altında toplayan 112 Acil Çağrı Merkezi’nin vakaya müdahalede de vakit kaybını önlediğini dile getiren Çayır, şunları söyledi:

 

 

“Avrupa Birliği, 29 Temmuz 1991 tarih ve 91/396 sayılı Konsey kararı ile Birlik çatısı altındaki tüm ülkelerde ‘112’ hattının ‘Tek Avrupa Acil Çağrı Numarası-Single European Emergency Call Number’ olarak kullanımını öngörmüştür. Telekomünikasyon Kurulu AB müktesebatına uyum için belirlediği takvim çerçevesinde 11.03.2002 tarihinde aldığı 2002/103 sayılı kararı ile hâlihazırda ülkemizde sadece Sıhhi imdat çağrıları için kullanılan 112 kısa numarasının Ulusal Kapsamda Tek Acil Çağrı Numarası olarak tahsis edilmesine karar vermiştir. Ülkemizde ‘Tek Acil Çağrı Numarası’ oluşturma çalışmalarına; Hollanda Hükümeti ile T.C. İçişleri Bakanlığı'nın işbirliği ile MATRA Projeleri kapsamında başlanmıştır.

 

 

112 Acil Çağrı Merkezleri Projesinin amaçları; vatandaşın acil durumlarda birden çok numara yerine tek bir numara 112’yi bilmeleri ve kullanmaları, acil çağrı alındıktan sonra ihtiyaç duyulacak tüm ekiplerin en kısa sürede koordine olarak olaya müdahalelerin sağlanması, asılsız ve gereksiz çağrılar nedeniyle kurumların artan iş yükünün azaltılması ve daha etkin çalışmasının sağlanmasıdır. Bu amaçları gerçekleştirmek ve çağrının alınması ile olayların takip ve koordinasyonun sağlanması için Çağrı Merkezinde çağrı karşılayıcı personel ile sağlık, emniyet, jandarma, itfaiye, AFAD, sahil güvelik ve orman işletme birimlerinden personeller aynı salon içinde görev yapmaktadır.

 

 

Tüm acil numaralar tek çatı altında toplandı

 

 

Bartın 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğümüz 30 Ocak 2019 tarihinde İtfaiye Acil çağrılarını sisteme entegre ederek faaliyete geçmiş olup 25 Eylül 2019 tarihinde Ambulans Acil ve Jandarma Acil çağrıları 29 Ocak 2020 tarihinde Polis Acil çağrıları, 05 Şubat 2021 tarihinde Orman Acil çağrıları, 12 Mayıs 2021 tarihinde Sahil Güvenlik çağrıları ve 22 Haziran 2021 tarihinde de AFAD Acil çağrıları sisteme dahil edilmiş olup tüm acil çağrılar Çağrı Merkezimizden karşılanmaya başlanmıştır. 2021 yılı Haziran ayı itibariyle de 81 ilde 112 Acil Çağrı Merkezleri faaliyete geçmiş ve tüm acil numaralar tek çatı altında toplanmıştır.

 

 

En kısa sürede müdahale sağlanıyor

 

 

112 Acil Çağrı Merkezleri arandığında Çağrı Karşılayıcı Personel telefonu ‘Acil Çağrı Merkezi’ ifadesi ile açarak vatandaştan aldığı adres ile olaya ilişkin kısa ve net bilgileri ilgili tüm birimlere aktarmaktadır. Olaya ilişkin bilgiler alındıktan sonra vatandaş ilgili kurumun Çağrı Yönlendirici Personeline aktarılacağından telefon kapatılmamalıdır. Tüm acil numaraların tek çatı altında birleşmesiyle acil çağrı alındıktan sonra ihtiyaç duyulacak tüm ekiplerin en kısa sürede koordine olarak olaya müdahaleleri sağlanmaktadır.”

 

 

Çağrıların yüzde 54'ü asılsız veya gereksiz

 

 

2022 yılı istatistiklerinden de bahseden Çayır, Bartın’da 112 Acil Çağrı Merkezi’ne 215 bin 350 çağrı geldiğini bilgisini paylaşarak bu çağrıların yüzde 54’ünü asılsız ver gereksiz çağrılardan oluştuğuna dikkat çekerken “1 Ocak-31 Aralık 2022 tarihleri arasında Bartın 112 Acil Çağrı Merkezimiz 215 bin 350 adet çağrıya cevap vererek acil yardıma ihtiyacı olan tüm vatandaşlarımızın yanlarında olduk. Acil Çağrı Merkezimize gelen 215 bin 350 adet çağrının 116 bin 44 adedi asılsız ve gereksiz çağrı olup 112 Acil Çağrı Merkezini asılsız ihbarda bulunan ve gereksiz yere meşgul edenler hakkında 5326 sayılı Kabahatler Kanununa göre idari yaptırım uygulanmaktadır” dedi.

 

 

Yaklaşık 2 bin öğrenciye eğitim verildi

 

 

Toplumsal bilinci ve farkındalığı artırmak amacıyla okullarda eğitim faaliyetleri sürdürüldüğünü söyleyen 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Çayır, söz konusu eğitimlerle tüm ilköğretim okullarına ulaşmayı hedeflediklerini dile getirirken “İçişleri Bakanlığımızın talimatı ile 112 Acil Çağrı Merkezlerinin tanıtılması amacıyla Merkez ve Amasra İlçelerimizde tanıtım afişleri sergilenmiş olup acil çağrıların tek numara ‘112’ numarası üzerinden karşılandığını duyurmak, farklı numaraları kullanarak acil yardım hizmeti almaya çalışan öğrencilerimizin alışkanlıklarını değiştirmek ve Acil Çağrı Merkezlerinin bilinirliği ve farkındalığını artırmak amacıyla 2022 yılı içerisinde Merkez, Amasra, Kurucaşile ve Ulus İlçelerimizde öğrenim gören bin 900 öğrencimize eğitim ve tanıtım faaliyetleri gerçekleştirilmiştir” diye konuştu.

 

 

Yabancı dil desteği de veriliyor

 

 

Yabancı vatandaşlar için yabancı dil desteği sağlandığına da dikkat çeken Çayır, şunları söyledi:

 

 

“112'yi arayan ve yabancı dil konuşan kişiler İngilizce, Almanca, Arapça, Rusça dillerinde taleplerini konferans yoluyla 112 Acil Çağrı Merkezindeki yabancı dil havuzu operatörlerine iletebilmekte ve acil çağrı hizmetlerinden faydalanabilmektedir. Bunun yanında tabi daha başka yabancı diller olmaz mı? Olur. Bizim havuzumuzda olmayan Ankara’dan başka yabancı dil desteğini istiyoruz veya bulamadık. Olmuyorsa da en azından kontuarla irtibata geçerek yabancı dil desteği almaya çalışıyoruz. Arayan kişiye burada mutlaka dönüş yapılır.”

 

 

“Engelsiz 112” uygulaması ile erişim kolaylığı!

 

 

2019 yılında faaliyete geçirilen “Engelsiz 112” uygulamasıyla ilgili de bilgiler veren 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Çayır, engelli vatandaşların ücretsiz olarak telefonlarına, tabletlerine, indirdikleri uygulamayla görüntülü görüşme yaparak çağrı alıcılarla görüşebildiğini aktararak “Engelli vatandaşlarımızın da acil durumlarda kullanabileceği bir uygulama geliştirilmiş engelleri kaldıran bir sistem hayata geçirilmiştir. Engelsiz 112 Projesi, engelli vatandaşlarımızın ücretsiz olarak telefonlarına/tabletlerine indirecekleri (www.engelsiz112.gov.tr) uygulama aracılığıyla 112 Acil Çağrı Merkezi ile anında iletişime geçmelerine imkan sağlamaktadır. Bu iletişim, arayan kişi ile yetkin 112 çağrı karşılayıcı personel arasında görüntülü konuşma ve anlık mesajlaşma ile sağlanmaktadır. Çağrı esnasında çağrı karşılayıcı personel tarafından arayan kişinin konum bilgileri de haritada görülebilecektir. Engelli vatandaşlarımız dilerse uygulama üzerinden hâlihazırda var olan sağlık problemlerini kayıt edebilir, acil durumda ulaşılacak yakınlarının iletişim bilgilerini sisteme girerek 112 personelinin ‘Acil Çağrı’ anında bu bilgileri görmesini sağlayabilir. Böylece süreçte daha etkin ve hızlı hizmet verilmesi mümkün olabilecektir” ifadelerini kullandı.

 

 

Araç içi acil çağrı sistemi!

 

 

Yeni Nesil 112 Yazılımı ile Türkiye genelinden gerçekleşen e-Çağrıların da (e-CALL), Acil Çağrı Merkezi üzerinden karşılandığının bilgisini veren Çayır, kaza anında 112 Acil Çağrı Merkezinin otomatik olarak aranmasıyla kazazede bilinçsiz olsa dahi, kaza yerinin coğrafi koordinatlarının ve ilgili diğer bilgilerin çağrı merkezine iletildiğini belirterek “E-Call (e-çağrı) Trafik kazalarında elektronik güvenlik sistemine sahip araçların araç içi sensörlerinin aktive olması ile otomatik olarak veya acil çağrı butonuna basılmasıyla manuel olarak 112 Acil Çağrı Merkezlerini araması esasına dayanan bir uygulamadır. Kazazede bilinçsiz olsa dahi araç içi E-ÇAĞRI sistemi, 112 Acil Çağrı Merkezi ile bir ses bağlantısı kurmakta ve aracın konum bilgisini 112 Acil Çağrı Merkezi'ne göndererek müdahalede zaman kazandırmaktadır. E-Çağrı sisteminin bir butona basılarak aktive edilebilmesi fonksiyonu, kazazedenin herhangi bir acil durumda bu butona basarak, Acil Çağrı Merkezine ulaşmaları gereken kaza noktasını hassasiyetle bildirmesini mümkün kılar” dedi.

ETİKETLER : 112 Acil Çağrı Merkezi Enver Çayır Bartın
Diğer YAŞAM haberleri
Köşe Yazarları
 ‹ 
 ›