Sürücü belgelerinin değişiminde son tarih: 31 ARALIK

1 Ocak 2016’dan önce düzenlenen eski sürücü belgelerinin yeni tip sürücü belgeleriyle değiştirilmesinde sona yaklaşılıyor. Sürücü belgesini değiştirmeyen kişiler için son tarih 31 Aralık. Bu süre içinde sürücü belgesini yenilemek isteyenler, Nüfus Müdürlüklerine giderek sürücü belgelerini yenileyebilecek. 31 Aralık 2022 tarihine kadar yenilenmeyen sürücü belgeleri ise geçersiz olacak.
Bu haber 2022-03-29 13:14:36 eklenmiş ve 618 kez görüntülenmiştir.

 

Kübra Nur AK

 

 

İçişleri Bakanlığı’nın yaptığı düzenlemeyle ehliyet, kimlik ve pasaport ile ilgili değişiklik kararı, 1 Ocak 2017 tarihinde yürürlüğe girmişti. Buna göre eski ehliyete sahip vatandaşların artık yeni çipli ehliyete geçmesi gerekiyor. Bu konuda tanınan süre ise 31 Aralık 2022 tarihinde doluyor.

 

 

İçişleri Bakanlığı, Bartın’daki binlerce kişiyi de yakından ilgilendiren bir açıklamada bulunarak ehliyet yenileme işlemleri ile ilgili bir bilgilendirme yayımladı. Yapılan açıklamada son tarihin 31 Aralık olduğu bir kez daha hatırlatılırken bu tarihe kadar yenilenmeyen ehliyetlerin geçersiz sayılacağı da vurgulandı.

 

 

Eski tip sürücü belgesi olan vatandaşlar 31 Aralık 2022 tarihine kadar sürücü belgelerini yenilemeleri durumunda değerli kâğıt bedeli 13 TL, vakıf payı bedeli 2 TL; toplamda 15 TL ödeme yaparak yeni tip sürücü belgesine sahip olabiliyorlar.

 

 

Kanuni süre içerisinde eski tip sürücü belgesini yenilemeyen kişilerin eski tip sürücü belgeleri geçerliliğini yitiyor. Geçerliliğini yitiren eski tip sürücü belgesi ile araç kullanan kişilere; kolluk kuvvetlerince Karayolları Trafik Kanununun 39/3 maddesi gereği Geçerlilik Süresi Dolan Sürücü Belgesi ile Araç Kullanmak  fiilinden dolayı idari para cezası uygulanacak.

 

 

31 Aralık 2022 tarihinden sonra eski tip sürücü belgesini yenilemek için başvuran kişiler bu tarihe kadar geçerli olan 13 TL olan değerli kâğıt bedeli ve 2 TL vakıf payı ile toplamda 15 TL olan değiştirme ücretinden yararlanamayacak, 2023 yılı için belirlenen gerekli harçlar (sürücü belgesi harcı), değerli kâğıt bedeli ve vakıf ücretini ödeyerek yeni tip sürücü belgesine başvurabilecekler.

 

 

Sürücü belgesi başvurusu süreci nasıl işliyor?

 

 

Sürücü belgesini yenilemek isteyen kişiler Alo 199 Çağrı merkezinden, mobil uygulamadan ya da nvi.gov.tr’den aldıkları randevu ile birlikte gerekli evrakları tamamlayarak nüfus müdürlüklerine giderek başvurularını tamamlıyorlar.

 

 

İçişleri Bakanlığı’nca Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü tarafından basılan sürücü belgeleri PTT’ye teslim edilerek yurt içinde başvuruda bulunan kişilerin adreslerine ulaştırılıyor. Başvuruda bulunan kişilerin sürücü belgeleri ellerine ulaşana kadar geçen süreçte nüfus müdürlüklerinden ya da e devlet üzerinden alınan geçici sürücü belgesi ile başvuru sahipleri araçlarını kullanabiliyorlar.

 

 

Eski sürücü belgesini yeni tip sürücü belgesiyle değiştirmek isteyen kişiler, başvuru yoğunluğundan kaynaklı yaşanabilecek mağduriyetleri göz önünde bulundurarak başvurularını yılın son aylarına bırakmamaları önem arz ediyor.

 

 

Sürücü belgesini değiştirmek için gerekli evraklar

 

 

Sürücü belgesi yenileme işlemi başvurusunda bulunacak kişiler eski tip sürücü belgelerini başvuru esnasında ibraz etmeleri gerekiyor.13 TL olan değerli kâğıt bedeli ve 2 TL vakıf payı ile birlikte toplamda 15 TL olan başvuru ücretini, sürücü belgesini yenilemek isteyen kişiler başvurudan önce olan değerli kâğıt bedelini vergi dairesi müdürlüklerine, https://ivd.gib.gov.tr internet adresi üzerinden sanal pos uygulamasıyla kredi kartı veya banka kartı aracılığıyla ya da anlaşmalı bankalara yatırması gerekiyor. (Vakıf payı olan 2 TL vergi dairelerinden ve ya https://ivd.gib.gov.tr adresinden tahsil edilmemektedir)

 

 

Sürücü belgesini yenilemek isteyen kişilerin yetkili sağlık kuruluşlarına giderek sürücü olur raporu almaları da gerekiyor. Alınan sağlık raporları 2 sene geçerli olup sürücü belgelerini yenilemek isteyenler bu raporları kullanabilecekler.

 

 

Yeni tip sürücü belgesi başvurusu yapılacak kişinin Merkezi Nüfus İdaresi Sisteminde (MERNİS) kayıtlı açık adresinin bulunması gerekiyor. Sistemde adresi bulunan kişiler teslim sürecinde yurt içinde verecekleri herhangi bir adrese sürücü belgelerinin teslimatını isteyebilirler.

 

 

 

 

Yeni tip sürücü belgesi başvurusu yapacak kişilerden son altı ay içerisinde çekilmiş biometrik fotoğraf da isteniyor.

ETİKETLER : İçişleri Bakanlığı Bartın Sürücü belgeleri
Diğer YAŞAM haberleri
Köşe Yazarları
 ‹ 
 ›