Bartın Tüketici Hakem Heyeti,

Ticaret Bakanlığı’ndan yapılan açıklamaya göre; tüketici hakem heyetleri tarafından bugüne kadar yaklaşık 17 milyon uyuşmazlık yargıya intikal etmeden karara bağlandı. Bartın Tüketici Hakem Heyeti, 2024 yılının ilk 4 ayında 3 milyon 11 bin 789 liralık uyuşmazlığı karara bağladı.
Bu haber 2024-05-14 10:06:25 eklenmiş ve 720 kez görüntülenmiştir.

 

4 ayda milyon lirayı aşkın uyuşmazlığı karara bağladı!

 

 

Kübra Nur AK

 

 

Tüketiciler ile satıcı veya sağlayıcılar arasında yaşanan uyuşmazlıkların çözümünde yargı dışı alternatif çözüm mercileri olarak oluşturulan Tüketici Hakem Heyetleri, 1995 yılından beri faaliyetlerine devam ediyor.

 

 

Tüketici hakem heyetleri uyuşmazlıkların adil, hızlı, basit ve olabilecek en az masrafla çözümüne imkân sağlarken, aynı zamanda yargı mercilerinin üzerindeki iş yükünü de önemli ölçüde azaltıyor.

 

 

Ticaret Bakanlığı’ndan yapılan açıklamaya göre; tüketici hakem heyetleri tarafından bugüne kadar yaklaşık 17 milyon uyuşmazlık yargıya intikal etmeden karara bağlandı.

 

 

Tüketici hakem heyetlerine 2024 yılının ilk dört ayında toplam 241 bin 53 adet başvuru yapılırken, 247 bin 966 adet uyuşmazlık tüketici hakem heyetleri tarafından karara bağlandı. Yapılan başvuruların toplam parasal değeri yaklaşık 1,9 milyar lira oldu.

 

 

Tüketici hakem heyetlerine e-Devlet üzerinden başvuru yapma imkanı bulunurken Tüketici Bilgi Sistemi aracılığıyla tüketiciler elektronik ortamda başvurularını kolay bir şekilde tüketici hakem heyetlerine ulaştırabiliyor. Bu kapsamda, 2024 yılının ilk dört ayında yapılan başvuruların yaklaşık yüzde 67’si (162 bin 876 adet başvuru) e-Devlet üzerinden elektronik ortamda gerçekleştirilirken elektronik başvuru yönteminin tüketiciler tarafından daha fazla tercih edildiği gözlendi.

 

 

En çok ayakkabı şikayet edildi

 

 

2024 yılının ilk dört ayında yapılan başvuruların ürün ve hizmet bazında dağılımında en çok ayakkabıya yönelik şikayette bulunulduğu görüldü. Toplam başvuruların yaklaşık yüzde 12,8’i (30 bin 924 adet başvuru) ayakkabıya ilişkin olarak gerçekleşti. Bu şikayet konusunu yüzde 5,67 ile kredi kartı üyelik ücreti (13 bin 684) başvuruları izledi.

 

 

Diğer şikayet konuları ise, yüzde 4,68 ile kıyafet (11 bin 299), yüzde 4,25 ile cep telefonu (10 bin 248), yüzde 3,94 ile mobilya (9 bin 500), yüzde 3,31 ile internet abonelikleri (7 bin 992) ve yüzde 2,48 ile GSM aboneliği (5 bin 990) oldu.

 

 

Sektörel bazda ise sırasıyla yüzde 57,72 ile en çok perakende ticaret sektörüne (139 bin 146), yüzde 10,63 ile finansal hizmetler sektörüne (25 bin 628) ve yüzde 8,83 ile abonelik hizmetleri sektörüne (21 bin 305) yönelik yönelik başvurular izledi.

 

 

Bartın’da 4 ayda 444 başvuru!

 

 

Bartın Tüketici Hakem Heyetine 2023 yılında bin 319 adet başvuru yapılırken bunlardan bin 186 adet başvuru karara bağlanmış olup 5 milyon 690 bin 70 TL bedel karşılığı olmuştur. 

 

 

2024 yılının ilk dört ayında ise toplam 444 adet başvuru yapılırken, 458 adet uyuşmazlık (2023 yılından devredenlerle birlikte) tüketici hakem heyetimiz tarafından karara bağlandı. Yapılan başvuruların toplam parasal değeri yaklaşık 3 milyon 568 bin lira oldu.

 

 

Elektronik başvurular daha çok tercih edildi

 

 

Tüketici hakem heyetlerine e-Devlet üzerinden başvuru yapma imkânı bulunurken Tüketici Bilgi Sistemi aracılığıyla tüketiciler elektronik ortamda başvurularını kolay bir şekilde tüketici hakem heyetlerine ulaştırabiliyor.

 

 

Bu kapsamda; 2023 yılında tüketici hakem heyetlerine yapılan başvurulardan yüzde 45.48’i e-Devlet Kapısı üzerinden gerçekleştirilirken 2024 yılının ilk dört ayında yapılan başvurularda ise bu oran yüzde 47 oldu. e-Devlet üzerinden elektronik ortamda gerçekleştirilirken elektronik başvuru yönteminin tüketiciler tarafından tercih edilir olduğu gözlemlendi.

 

 

En çok cep telefonu şikayet edildi

 

 

İlimizde 2023 yılında tüketiciler tarafından şikâyeti en fazla yapılan ürün ve hizmet grubu başta 120 adet ile cep telefonu olmak üzere sırasıyla 102 adet ile internet aboneliği, 98 adet ile ayakkabı ürünleri ve 67 adet ile kredi kartı üyelik ücreti başvurusu yapıldı.

 

 

2024 yılının ilk dört ayında da tüketiciler tarafından yine 24 adet cep telefonu şikayete konu ürün olmuşken sırasıyla 20 adet ayakkabı ürünleri, 13 adet internet aboneliği, 13 adet beyaz eşya, 10 adet elektrik aboneliği ve 9 adet mobilya konulu uyuşmazlık başvuruları yapıldı.

 

 

Sektör bazında değerlendirildiğinde ise 2023 yılında en fazla başvuru 859 adet ile perakende ticaret sektöründe kayıtlara geçti. Bunu sırasıyla 206 adet başvuru ile abonelik hizmetleri sektörü, 158 adet başvuru ile finansal hizmetler sektörü, 75 adet başvuru ile diğer hizmetler sektörü, 73 adet başvuru ile ulaşım-sağlık-eğitim hizmetleri sektörü ve 18 adet başvuru ile turizm hizmetleri sektörlerine ilişkin faaliyetlere yönelik başvurular takip etti.

 

 

2024 yılının ilk 4 ayında da yine en çok başvuru 150 adet başvuru ile perakende ticaret sektöründe kayıtlara geçti. Bunu sırasıyla 34 adet başvuru ile abonelik hizmetleri sektörü, 23 adet başvuru ile finansal hizmetler sektörü, 14 adet başvuru ile diğer hizmetler sektörü, 14 adet başvuru ile ulaşım-sağlık-eğitim hizmetleri sektörü ve 3 adet başvuru ile turizm hizmetleri sektörlerine ilişkin faaliyetlere yönelik başvurular takip etti.

 

 

2024 yılı için değeri 104 bin TL altında bulunan tüketici uyuşmazlıklarında, Bartın İl Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı’na başvuru yapılabilecek.

 

 

ETİKETLER : Ticaret Bakanlığı Bartın Tüketici Hakem Heyeti
Diğer YAŞAM haberleri
Köşe Yazarları
 ‹ 
 ›