Bartın’ın beton yolları gündem oldu

Bartın İl Özel İdaresi bünyesinde kurulan Beton Yol Santrali, ulusal basında da gündem oldu. Bartın Valisi Sinan Güner, Bartın İl Genel Meclisi Kenan Dursun ile birlikte TRT Haber’e Bartın’da yürütülen beton yol çalışmalarını anlattı.
Bu haber 2019-07-27 13:11:55 eklenmiş ve 1045 kez görüntülenmiştir.

 

 

Nilay Meryem ÇÖMLEK

 

 

Bartın’daki asfalt yollar beton yollara dönüşüyor. İl Özel İdaresi tarafından kurulan Beton Santrali sayesinde yollar betonla kaplanıyor.

Asfalt yollara göre hem daha ekonomik hem de daha dayanıklı olan beton yollar, yapımında petrol kullanılmadığı için de dışa bağımlılığı da azaltıyor.

Geçtiğimiz yıl kurulan ve daha tesis sayesinde 60 kilometrelik yol yapıldı. Daha 1 yılı doldurmayan tesis sayesinde böylece asfalt yola göre 6 milyon liraya yakın tasarruf sağlandı.

Yerli ve milli bir kaynak olan beton yol santrali, Bartın’da olduğu kadar ulusal basında da büyük ses getirdi. Bartın İl Özel İdaresi bünyesinde kurulan Beton Yol Santrali, ulusal basında da gündem oldu. Bartın Valisi Sinan Güner, Bartın İl Genel Meclisi Kenan Dursun ile birlikte TRT Haber’e Bartın’da yürütülen beton yol çalışmalarını anlattı.

 

Güner: “Daha tasarruflu”

 

TRT Haber’e canlı bağlantı yapan Bartın Valisi Sinan Güner, Türkiye’de tek olan bu tesisle ilgili bilgiler vererek şunları söyledi:

 “Bizim elimizde bir bütçe uygulaması var. Bunu uygularken bizden tasarruf, verimlilik ve etkinlilik bekleniyor. Bu açıdan baktığımız zaman örneğin; elimizde 23 milyonluk bir yol bütçemiz var. Biz bunun bütümlü sathi kaplama dediğimiz asfalt diye bilinen uygulamayla yaparsak eğer bugünkü fiyatlarda 1 kilometre standart yolu 527 bin liraya mal ediyoruz. Asfaltın içerisinde petrol türevi madde olduğu için fiyatı dövize bağlı olarak değişmektedir. Ancak bunu eğer SSB dediğimiz silindirle sıkıştırılmış betonla yaparsak bu yolun maliyeti 317 bin lira oluyor. Yani yüzde 39’luk bir tasarruf söz konusu oluyor. Bartın İl Özel İdaresi, mikro anlamda ülke çapında kendi beton santralini kuran tek İl Özel İdaresi’dir. Bu nedenle biz kilometresini 317 bin liraya değil daha düşük ücrete yapıyoruz. 200-250 bin liraya 1 kilometre yol yapıyoruz ve bu da bize yüzde 50’den fazla bir tasarruf ediyor.

 

“Kalite olarak yüksek standartlı yollar yapılıyor”

 

Dolayısıyla elimizdeki bütçeyi yaparken örneğin 50 kilometre yolu yaparken belki 2 katı kadar belki de daha fazla yol yapma imkanımız oluyor. Bu da toplumun ihtiyaçlarının karşılanmasında, hızlı bir şekilde köy yollarının tamamlanmasında çok önemlidir. Maliyet açısından avantajlı olduğu gibi kalite olarak da yüksek standartlı yollar yapılıyor. OTDÜ’den danışman hocalarımız var. Onlara yaptırdığımız fizibilite ve analiz raporlarında gördük ki bir beton yolun dayanıklılığı 25 seneye kadar çıkıyor. Bir asfalt yolun dayanıklılığı ise 7 ile 10 yıl arasındadır. Dolayısıyla biz her 7 yılda bir bu yolu tekrar yapmakla uğraşacağımıza 20 yıl içerisinde bütün yolları tamamlama imkanımız olacak.”

 

Dursun: “Bartın’ın parası yine Bartın’da kalıyor”

 

Hem Özel İdare’ye prestij kazandıran, hem kamu kaynaklarının yerli ve milliye dönmesini sağlayan, hem de kaliteli iş yapılmasını sağlayan bu tesis ile daha çok iş yapılacağını söyleyen İl Genel Meclis Başkanı Kenan Dursun da tesisle ilgili detayları aktararak “Bu kaynak yerli ve milli. İçerisinde çimento, taş ocaklarında ürettiğimiz taşlar var ve içerisinde başka bir hammadde yok. Çimento fabrikası Bartın’da, ülke kaynakları burada kalıyor. Bunun alt malzemesi de ilimiz sınırlarında da çokça bulunan taşocaklarında var. Onu da taş ocaklarından zaten alıyoruz. Kendi İl Özel İdare’mizin makina ve ekipmanlarıyla da bunu arazide rahatlıkla uygulanabiliyoruz. Böylece Bartın’ın parası yine Bartın’da kalmış oluyor.” diye konuştu.

 

“Teşekkür ediyoruz”

 

Tesisin kuruluşundan bugüne gelişine kadar kendilerine destek olan herkese teşekkür eden Dursun, “Bartın Valimiz Sayın Sinan Güner ile birlikte Beton yol çalışmalarımızı TRT haberde değerlendirdik. İl Özel İdaremizin yol yapımında yerli ve milli kaynakları öne çıkaran projesiyle yaklaşık 11 ay önce kendi bünyesinde kurmuş olduğu beton santralinde üretmiş olduğu SSB kuru beton uygulamalarımız hakkında TRT Haber’e açıklamalarda bulunduk .Yerli ve milli kaynaklarımız ile asfalt tiplerinin her çeşidinden 5 kat daha uzun ömürlü yine klasik uygulamaların tamamından yüzde 50 daha ekonomik olan bu örnek çalışmalarımızı ulusal habere taşıyan TRT Haber’e teşekkür ediyor. Bartın’da kurulumundan bu güne bizlere her zaman destek olan başta Bartın Milletvekilimiz Sayın Yılmaz Tunç olmak üzere Sayın Valimiz Sinan Güner’e Meclis üyelerimize yürekten teşekkür ediyoruz. Yine uygulamada başarıyla çalışan tüm ekiplerimizi kutluyor, daha nice başarılı çalışmalar diliyoruz.” dedi.

 

Bartın’da beton yolları kullananlar kalitesinden memnun kalırken çevre iller de  beton yola büyük ilgi gösterdi.

 

2018 yılı Ağustos ayında kurulan beton santralinde kilit parke ve mantar parke taşı üretimi de yapılıyor.

 


ETİKETLER : Bartın Bartın Valisi Sinan Güner İl Genel Meclis Başkanı Kenan Dursun beton yollar
Diğer YAŞAM haberleri
Köşe Yazarları
 ‹ 
 ›