HOBİSİ MESLEĞİ OLDU
Nilay Meryem ÇÖMLEK
Amatör bir ruhla başladığı dekoratif aksesuar üretimini KOSGEB destekleriyle büyüten kadın girişimci Gökçe Bayraktar, hobi olarak yaptığı işi uluslararası ticarete dönüştürdü.
Özel bir bankada 11 yıl çalıştıktan sonra istifa eden ve evlilik sebebiyle Bartın’a yerleşen Gökçe Bayraktar, mağaza işletmeciliği deneyiminden sonra tasarımlara olan ilgisini dekoratif ürünler yerleştirme ve sunma hobisiyle birleştirerek evinin bir odasında betondan saksı ve dekoratif aksesuarlar üretmeye başladı.
KOSGEB desteğiyle kuruldu
İnternet ortamında tanıtımı ve satışı yapılan ürünlere olan ilginin artmasıyla beraber siparişlere yetişemeyen kadın girişimci Bayraktar, KOSGEB İleri Girişimci Destek Programı kapsamında aldığı kuruluş desteğiyle işletmesinin açılışını 2019 yılında gerçekleştirdi. Daha sonra KOSGEB’in vermiş olduğu makine - teçhizat ile performans desteklerinden yararlanan Gökçe Bayraktar’ın hobi olarak başladığı iş, Bartın’da 750 metrekarelik bir alanda modern makine parkı ve çalışanlarıyla birlikte imalat yapılan bir fabrikaya dönüştü.
Seramik ve porselen ürünler
Gökçe Bayraktar’ın kurduğu tesiste; seramik ve porselenden tabak, bardak ve fincan gibi sofra takımları, heykel, vazo, biblo ve süs eşyaları ile dekoratif aksesuarlar üreterek Megg Decor markasıyla piyasaya sunuyor. Aynı zamanda işletmede çini ve sıhhi ürünler hariç olmak üzere diğer ev ve tuvalet eşyalarının da imalatı yapılıyor.
Küresel pazarda da yer alıyor
Şu anda dekoratif aksesuarlar, seramikten yemek takımları, fincanlar ve heykel gibi ürünlerin üretimine devam eden işletmede, 12 kişiye istihdam sağlanıyor. Bununla birlikte ülkenin iki büyük kurumsal züccaciye zinciri olan firmaya fason üretim gerçekleştiriliyor. İç pazarda satış rakamları hızla artan Megg Decor, uluslararası platformlarda faaliyet gösteren satış firmalarının mağaza listelerine girmesiyle küresel pazarda da yer almaya başladı.
Bartın’dan dünyaya ihracat
Kadın girişimci Bayraktar’ın ilk başta hobiyle başladığı girişimcilik serüveni, Megg Decor’u ihracat yapan bir marka konumuna getirmesiyle devam ediyor. Kadın girişimci Amerika, Almanya ve İngiltere pazarları başta olmak üzere 3 ülkeye doğrudan, 50’den fazla ülkeye ise dolaylı ihracat yapıyor.