Bakan, Zonguldak-Amasra-Kurucaşile-Cide Yolu için tarih verdi

Önemli bir dizi temaslarda ve incelemelerde bulunmak üzere Bartın’a gelen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 4 milyar 603 milyon 621 bin TL bedelinde olan Zonguldak-Amasra-Kurucaşile-Cide Yolunun 2023 yılında tamamlanmasının planlandığını açıkladı. Genişletme ve uzatma çalışmalarıyla pisti yenilenen Zonguldak Çaycuma Havaalanın yeni pistinin açılışını da gerçekleştiren Karaismailoğlu, Amasra Limanı Mendirek Onarımı İnşaatının yarısından fazlasının da bitirildiğini söyledi.
Bu haber 2021-04-30 19:20:22 eklenmiş ve 184 kez görüntülenmiştir.

 

 

2023’te tamamlanacak

 

Erkan Hızoğlu

 

 

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, büyük projeler arasında yer alan ve yapımı devam eden Bartın-Kurucaşile sahil yolu ile Amasra Yolcu Limanını incelemek için Bartın’a geldi.

Bakan Karaismailoğlu, Bartın temasları öncesinde ise pisti yenilerek yurt içi ve yurt dışı seferlere uygun hale getirilen Zonguldak Çaycuma Havaalanı’nın yeni pistiyle açılışını gerçekleştirdi.

 

Bakan Karaismailoğlu’nu havaalanında Bartın Valisi Sinan Güner, Zonguldak Valisi Mustafa Tutulmaz, Bartın Belediye Başkanı Cemal Akın, TBMM Adalet Komisyonu Başkanı ve AK Parti Bartın Milletvekili Yılmaz Tunç, Zonguldak AK Parti Milletvekili Polat Türkmen ve her iki ildeki partililer karşıladı.

 

Karaismailoğlu: “Ülkemizi süper güç haline getirecek altyapı için hummalı bir çalışma yürütüyoruz”

 

Stratejik bir bakış açısıyla ülkemizi dünyanın ticari koridorlarına hükmeden bir lojistik süper güç haline getirecek altyapıyı oluşturmak için hummalı bir çalışma yürüttüklerini belirten Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Zonguldak Havalimanı’ndaki açılış sırasında yaptığı açıklamada şöyle konuştu:

 

“Ülkemiz tarihi bir süreçten geçiyor. Ulaştırma ve haberleşmenin önemi de bu süreçte giderek artıyor. Zira dünyada güç dengeleri değişirken ülkemiz de coğrafi konumu itibariyle önemli fırsatlar ile karşı karşıya geldi. Avrupa, Asya ve Afrika’da artan üretimleri ile tedarik zincirlerinde söz sahibi olurken bu coğrafyanın kalbinde yer alan Türkiye elbetteki artan bu zenginlikten önemli bir pay alacak. Bizler de stratejik bir bakış açısıyla ülkemizi dünyanın ticari koridorlarına hükmeden bir lojistik süper güç haline getirecek altyapı oluşturmak için hummalı bir çalışma yürütüyoruz.

 

“Bugün 127 ülke, 329 noktaya ulaşıyoruz”

 

Hükümetlerimiz döneminde ülkemizin ulaştırma ve haberleşme yatırımları için 1 trilyon 86 milyar liranın üzerinde harcama yaptık. Havada, denizde, karada ve demiryollarında ülkemizi kuşatan bir altyapı oluşturduk. Türkiye’yi her noktasından dünya ile yakınlaştırdık. Bu çalışmalarımızın arasında sivil havacılığımızın geliştirilmesi de çok önemli bir yeri teşkil etti. Havayolları için yaptığımız yatırımlar sayesinde Türkiye bugün dünyanın en önemli transit merkezlerinden biri haline geldi.  Öyle ki, 2002 yılında 50 ülke ve 60 noktaya uçuş gerçekleştiriyorken bugün 127 ülke, 329 noktaya ulaşıyoruz. Hava ulaştırma anlaşması yaptığımız ülke sayısı 2003’te 81 iken bugün 173’e çıktı. Toplam yolcu sıralamasında Türkiye 2018 ve 2019 yıllarında dünyada 10. ve Avrupa’da 5. iken, pandemiye rağmen, 2020 yılında Uluslararası Hava Limanları Konseyi tarafından açıklanan ön sonuçlara rağmen dünyada 9.’luğa ve Avrupa’da da 3.’lüğe yükselmiştir.

 

“Ulaşım daha güvenli hale getirildi”

 

Bugün iniş yaptığımız Zonguldak Çaycuma Havalimanı 1948 yılında askeri amaçlı olarak inşa edilmişti. 2019 yılında DHMİ olarak önemli çalışmalar yapmaya başladık ve raylı sistemi kurarak havalimanına ulaşım daha güvenli hale getirildi. Tali bölgenin ihtiyaçları doğrultusunda havalimanımızın eksiklikleri vardı. Havalimanımız Zonguldak, Bartın ve Karabük illerine hizmet vermekte ve bu haliyle bölgemizin yurt dışına açılış kapısı olmaktadır. Havalimanımızın ihtiyaçları konusunda başta bölge milletvekillerimiz olmak üzere üç ilimizin valileri ve belediye başkanları ile birlikte hummalı bir çalışmaya giriştir. Hep birlikte bir ekip olarak bu havalimanını ayağa kaldırdık. Bölgemizdeki ekonomik büyüme ve halkımızın talebi neticesinde yenileme çalışmalarına başladık. Bu amaçla havaalanımızda geçtiğimiz Nisan ayında başlatılan pist büyütme çalışmaları tamamlanmıştır. Çalışmalarımız kapsamında havalimanımızın pistinin uzunluğunu bin 881 metreden 2 bin 231 metreye uzattık. 30 metrelik pist genişliği de 45 metreye çıkarılmıştır.

 

“Avrupa ülkelerine yapılan uçuşlar için büyük bir kolaylık sağlayacak”

 

Ayrıca pistin her iki tarafında da 75’er metrelik güvenli alan oluşturulmuştur. Emniyet sahası ile birlikte 2 bin 431 metrelik güvenli uçuş alanı oluşturulmuştur. Pistin büyütülmesi ile birlikte büyük tip uçaklar havalimanımızı rahatlıkla kullanabileceklerdir. Havalimanımızın pist ve yolcu kapasitesinin genişletilmesi bölgeden özellikle Avrupa ülkelerine yapılan uçuşlar için büyük bir kolaylık sağlayacaktır.  Küresel bir marka haline gelen THY ile dünyada ulaşılmayacak yer bırakmayacak, ülkemizi her noktasından dünya ile bağlayacağız. Zonguldak Havalimanımızın da büyüyen pisti ile bölgemizde nice hayırlı işlere, yatırımlara, turizme ve ekonomik canlılığa vesile olmasını diliyorum.”

 

Bartın’daki ilk durak Valilik oldu

 

Bakan Karaismailoğlu, açıklamalarının ardından Bartın’a hareket etti. Karaismailoğlu’nun Bartın temaslarında ilk durağı ise Bartın Valiliği oldu. Bartın Valisi Sinan Güner’i makamında ziyaret eden Adil Karaismailoğlu, Vali Güner ve il yetkililerinden çalışmalarla ilgili bilgi alırken talepleri de dinledi. Vali Güner, Bakan Karaismailoğlu’na Bartın’ın tarihi yerlerinden Şadırvan’ı simgeleyen bir tablo hediye etti.

 

Başkan Akın, Ramazan simidi hediye etti

 

Bakan Karaismailoğlu, Valilik ziyareti sonrasında beraberindekilerle Bartın Belediyesi ve Belediye Başkanı Cemal Akın’ı ziyaret etti.  Karaismailoğlu, Başkan Akın’la makamında bir süre görüşürken Cemal Akın, Karaismailoğlu’na yine Bartın’ın kültürel simgelerinden Ramazan simidi ve tel kırmadan yapılmış tepsi hediye etti.

 

AK Parti’yi ziyaret etti

 

Adil Karaismailoğlu daha sonra AK Parti Bartın İl Teşkilatını ziyaret etti. parti binasında partililerle bir araya gelen Karaismailoğlu’na ziyaretleri için teşekkür eden AK Parti İl Başkanı Turhan Kalaycı, “Sayın Bakanımıza Bartın’da elzem olan yeni çevre yolu başta olmak üzere önemli yollarımızı ifade ettik. Sayın Bakanımızdan hızlı bir şekilde bunların bitirilmesini istedik” dedi.

 

Tunç: “8 milyarlık kamu yatırımını Bartın’a kazandırdık”

 

TBMM Adalet Komisyonu Başkanı ve AK Parti Bartın Milletvekili Yılmaz Tunç da partide yaptığı kısa konuşmada “Bölgemize hizmet veren Zonguldak Çaycuma Havaalanının yenilenen pistinin açılışını Sayın Bakanımızla birlikte gerçekleştirdik. Pist hem yurtdışından hem de yurt içinden uçakların inmesine elverişli hale geldi. Bu nedenle bölgemiz adına Sayın Bakanımıza teşekkür ediyorum. Filyos Endüstri Bölgesi için de çok önemli bir havaalanı. Bartın’da devam eden yatırımlarımızı Valilikte değerlendirdik, taleplerimizi ilettik. AK Parti’nin 19 yıllık iktidarında Bartın yatırımlardan fazlasıyla nasibini alan bir ilimiz. Şuana kadar 8 milyarlık kamu yatırımını Bartın’a kazandırdık. Devam eden bir 8 milyarlık kamu yatırımı daha var. Bu yatırımlar içerisinde en fazla maliyeti içeren yatırımlar Ulaştırma Bakanlığımızın yatırımları. Bartın-Kurucaşile Yolu çok önemli bir proje ve çok büyük maliyeti olan bir proje. Sadece Kurucaşile’ye kadar olan kısmında 5 tünel ve 10 viyadük bulunuyor. Karaman’a kadar olan kısmın açılışını Sayın Cumhurbaşkanımız ve Sayın Bakanımızla birlikte inşallah açılışını gerçekleştireceğiz. Bartın-Arıt yolu, çevre yolu, içinde tünelin de olduğu İnkumu sahil yolu, Kozcağız-Hasankadı yolu ve bir çok daha projemizde çalışmalar devam ediyor. Bartın ziyaretimiz de çok verimli geçiyor. Sayın Bakanımıza Bartın’a geldiği ve önem verdiği için teşekkür ediyorum.” ifadelerini kullandı.

 

Karaismailoğlu: “Pek çok yeni projeyi halkımızın hizmetine açtık”

 

Bakanlık çalışmaları hakkında genel bir değerlendirmede bulunan Bakan Karaismailoğlu, Bartın’daki yatırımlara ilişkin yaptığı açıklamada şunları kaydetti:

 

“Pandemiye rağmen Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak bizler de 4000’i aşkın şantiyemizde, elbette tüm sağlık tedbirlerini alarak projelerimizin inşasını aralıksız sürdürdük. Karayollarımızda pek çok yeni projeyi halkımızın hizmetine açtık.  Havayollarımız seyahat sınırlamalarına rağmen etkinliğini korudu, hatta rekorlar kırdı.  Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattımızla, duran ticari hatlara Orta Koridor üzerinden alternatif bir güzergâh oluşturup, Avrupa-Asya arasında ticaretin kesintisiz sürdürülmesini sağladık.  Limanlarımız deniz ticaretinde faaliyetlerine bütün hızıyla devam etti. Tüm olumsuz koşullara rağmen, Ak Partililik ruhu ve inancıyla başardığımız bu önemli işler hepimiz için bir iftihar vesilesi oldu.

 

“Yatırımlarımızı hız kesmeden sürdüreceğiz”

 

Pandemi koşullarıyla yorulsak da bütün dünya siyasetçileri üzerimize gelse de, terörle, kavgayla yıpratılmaya çalışılsak da artık bize durmak yok.  Çıktığımız bu yolda çok önemli bir aşamaya, tarihi bir dönemeçe geldik.  Artık gelişmekte olan bir ülke olmayı bir kenara bırakarak, gelişmiş ülkeler arasına adımızı yazdıracağız.  Ve bu inşallah bizlere nasip olacak. Sanayiden, turizme, eğitimden, sağlığa, savunmadan, teknolojiye, ulaştırmadan, haberleşmeye tüm gücümüzle çağın gereklerini yerine getireceğiz.  Yarınlarımızda, krizlerden etkilenmeyen, sarsılmaz bir ekonomik güç olmak için, kendi kendine yeten, bağımsız bir ülke olarak yolumuza devam edebilmek için yatırımlarımızı hız kesmeden sürdüreceğiz. Yeni dünyanın merkezi olan coğrafyamızı tüm fırsatlara hazır hale getireceğiz.

 

“1 trilyon 86 milyar TL yatırımı  hayata geçirdik”

 

İşte bu nedenlerle; Ulaştırma ve Altyapı alanı 2021 yılı yatırım programı içinde yüzde 31’lik bir oran ile en büyük payı oluşturmaktadır.  2003 yılından bu yana, ulaşım ve iletişim alanında ürettiğimiz çok büyük ve önemli projeleri 1 Trilyon 86 milyar TL yatırım yaparak hayata geçirdik. Yaptığımız ve devam eden projelerimizin toplam nihai yatırım miktarı 1 trilyon 555 milyar TL’ye ulaşılacak. Kat be kat faydaya dönüşecek bu yatırımlar ülkemize, insanımıza geri dönecektir.  Daha şimdiden, 2003-2020 yılları arasında bu yatırımların Gayri Safi Yurtiçi Hasılaya toplam 395 milyar dolar ve üretime 837,7 milyar dolarlık etkisi olmuştur. Toplam istihdama etkisi de yıllık ortalama 1 milyon 20 bin kişi olarak gerçekleşmiştir.

 

“37 olan tersane sayımızı 84’e çıkardık”

 

Son 19 yılda dünyaya örnek olan mühendislik başarıları ortaya koyduğumuz çok büyük işlere imza attık. 2003 yılındaki 6 bin 100 kilometrelik bölünmüş uzunluğumuzu, 28 bin 204 kilometreye çıkardık.  1.714 km olan otoyol ağımız, 3.523 kilometreye ulaştı. Demiryollarımız da ihmal edilmiş, Cumhuriyet Dönemi’nden sonra taş taş üzerine koyulmamış bir haldeydi.  Son 19 yılda, 11 bin 590 km uzunluğundaki konvansiyonel demiryolu hattımızın tamamını yeniledik. 1.213 kilometre yüksek hızlı tren hattı yaptık.  3 bin 872 kilometre daha demiryolu yapıyoruz. Bakanlığımızın 2023 vizyonu doğrultusunda demiryolu sektör payını 2023 yılında yolcuda yüzde 3,8’e, yükte yüzde10’a, 2035’te ise yolcuda yüzde 15’e, yükte yüzde 20’ye çıkarmayı hedefliyoruz. Halen dünya ticaretinin yüzde 80’ini sırtlanan denizyolları konusunda da kararlı bir şekilde ilerliyoruz. Limanlarımızın her geçen gün sayısı artıyor ve nitelikleri dev gemileri ağırlayabilecek düzeye yükseltiliyor.  Bakanlığımızın izlediği politikalarla 37 olan tersane sayımızı 84’e çıkardık. Önümüzdeki dönemde de daha çevreci, daha rekabetçi, yerli ve millilik oranı daha yüksek bir gemi inşa ve yan sanayi geliştirmek için çalışmaya devam edeceğiz.

 

“Aktif havalimanı sayısını 26’dan 56’ya çıkardık”

 

Türk sivil havacılığında da geldiğimiz nokta bütün dünyanın malumudur. Türkiye sathında aktif havalimanı sayısını 26’dan 56’ya çıkardık. Yapımı devam eden havalimanlarımızla bu sayıyı 60’a çıkaracağız. Yaptığımız akılcı yatırımlarla THY’yi dünyanın en değerli markalarından biri haline getirirken, ülkemizi de dünya havacılığının transit merkezi yaptık. İstanbul Havalimanı’nın ne kadar yerinde bir yatırım olduğunu hep birlikte gördük. Türkiye’yi haberleşme ve iletişim yetkinlikleri açısından da yeni bir çağa hazırlıyoruz. Şu anda bilişim teknolojilerinde çığır açacak 5G’ye hızlı bir şekilde geçiş yapabilmek, en önemli gündem maddelerimizden.  Tüm bilişim, iletişim ve haberleşme alanındaki büyük yatırımlarda olduğu gibi 5G’de de yerli sanayicimizin süreçlere aktif olarak katılımını sağlıyoruz.  Zira, temel ilkemiz; önemli oranda yerli ve milli imkanlarla bu geçişi sağlamak.

 

“Kanal İstanbul, Orta Koridor’un da en önemli bileşeni olacak”

 

Bildiğiniz gibi Türksat 5A haberleşme uydumuzu, bu yılın başında yörüngesine fırlattık. Sırada Türksat 5B haberleşme uydusu bulunmaktadır.  Türksat 6A’nın tamamen milli imkanlarla entegrasyon ve test çalışmalarını Ankara’da başarı ile yürütüyoruz. Türkiye’de son 19 yılda hızlanan uzay ve haberleşme çalışmaları gelecekte daha büyük bir hızla ilerleyecek. Cumhuriyetimizin 100. Yıldönümünde, kendi uydusunu kendisi yapabilen Dünya’nın sayılı ülkeleri arasında yerimizi alacağız. Hepimizi heyecanlandıran bir başka projemiz de yapımına yakın zamanda başlayacağımız Kanal İstanbul.  Kanal İstanbul, Avrupa ve Asya’yı birbirine bağlayan ticaret yolu olan Orta Koridor’un da en önemli bileşeni olacak. Orta Koridor’daki varlığımızı ve hakimiyetimizi artıracak. Karadeniz bir ticaret gölü haline gelirken Türkiye’nin bu zenginlikten pay almasını sağlayacak. Marmara Bölgesi; Kanal İstanbul’u, Marmara Otoyol Ringi, kuzey Marmara otoyolu , limanları, lojistik bölgeleri, demiryolu bağlantıları, Marmaray’ı ile Avrasya'nın lokomotifi, dünyanın kavşak noktası haline gelecek. Kanal İstanbul, aynı zamanda İstanbul Boğazı’ndaki gemilerin neden olduğu kaza risklerini de ortadan kaldıracak ve dünya mirası mega kentimiz İstanbul rahat bir nefes alacaktır.

 

“Bartın’da 4 adet karayolu projesinin yapımına da devam ediyoruz”

 

Karadeniz’in giderek artan ticari önemi, sanayisi ve turizmiyle ülkemizin parlayan yıldızı Batı Karadeniz Bölgemiz için de fırsatlar oluşturmaktadır.  Bu öngörüyle Bartın için her daim çalıştık ve yatırım yaptık.  2003 yılından bu yana Bartın’ın ulaşım ve iletişim yatırımları için 4 milyar 222 milyon lira üzerinde harcama gerçekleştirilmiştir. Karayollarına 1993-2002 yılları arasında sadece 115 milyon lira harcama yapılmışken, 2003-2020 yılları arasında bu miktarı 35 kattan fazla artırarak 4 milyar 84 milyon liraya çıkardık. 2003 yılında il bölünmüş yol uzunluğu sadece 7 kilometre iken, yeni yaptığımız 75 kilometre yol ile bölünmüş yol uzunluğunu 82 kilometreye yükselttik.  3 adet tek tüp ve 3 adet de çift tüp tünel olmak üzere toplamda 11 bin 787 metre uzunluğunda 6 adet tünel inşa ettik. 2 bin 237 metre uzunluğunda 31 adet de köprünün yapımını tamamladık. Şu anda 5 milyar 270 milyon lira bedel ile 4 adet karayolu projesinin yapımına da devam ediyoruz.

 

“2023 yılında bitirmeyi hedefliyoruz” 

 

Buradan ayrıldıktan sonra da devam eden bu projelerin en önemlilerinden biri olan Zonguldak-Amasra-Kurucaşile-Cide Yolu çalışmalarında incelemelerde bulunacağız.  Yalnızca bu projemizin bedeli 4 milyar 603 milyon 621 bin liradır.  Çok büyük bir yatırımdan bahsediyoruz. Yolun tamamının uzunluğu 147,5 kilometredir. 77,5 kilometresi, Bartın sınırları içinde yer almaktadır. Proje kapsamında şu ana kadar 56,2 kilometrelik bölünmüş yol, 5 adet tek köprü, 8 adet çift köprü, 1 adet köprülü kavşak ile birlikte Cumayanı viyadüğünü tamamladık. 1 adet tek tüp ve 3 adet çift tüp tünel inşa ettik. Projemizi 2023 yılında bitirip, Bartınlıların hizmetine sunmayı hedefliyoruz.  Batı Karadeniz Bölgemizde İstanbul’dan Cide’ye kadar, zorlu coğrafi şartlara sahip geniş bir alanda Doğu-Batı yönünde ulaşımın güvenli, hızlı ve ekonomik olarak gerçekleştirilmesini hedefliyoruz.

 

 “Yarısından fazlasını bitirdik”

 

Denizcilik alanında da çok önemli yatırımlar gerçekleştirdik. Bartın Tarlaağzı Balıkçı Barınağı İnşaatı ve Bartın-Kurucaşile Balıkçı Barınağı Onarımı İnşaatını tamamladık. Fatih Sultan Mehmet Han’ın ‘çeşm-i cihan’ adını verdiği Amasra’ da, Liman Yolcu İskelesi ve Küçük Tekne Yanaşma Yeri İnşaatını tamamladık. Yapımı devam eden Amasra Limanı Mendirek Onarımı İnşaatının yarısından fazlasını bitirdik. Bartın’ı bir adım daha öne taşıyacak her projenin destekçisiyiz.

 

“Daha çok çalışacağız”

 

Ülkemizin yarınlarının inşası için, Cumhurbaşkanımızın liderliğinde, hükümetimiz, belediyelerimiz, teşkilatlarımızla var gücümüzle çalışırken elbette yaptığımız işleri karalamaya çalışanlar da oluyor. Meyve veren ağaç taşlanır misali, çarpıtılmış haberler, asılsız iddialarla mücadele ediyoruz.  Ancak hepimizin çok iyi bildiği gibi AK Parti her kademesiyle milletimizin gönlünde taht kurmuş bir siyasi harekettir. Halkımız, bizim bazıları gibi gündelik siyasi tartışmalarla ülkemizin ve insanımızın vaktinden çalmadığımızı, bolluk ve bereket içinde olacağımız güçlü bir geleceğe odaklanarak çalıştığımızı iyi bilir.  Bundan sonra da yaptığımız büyük işleri bir üst

seviyeye taşımak için daha çok çalışacağız.

 

“Bütünsel kalkınmayı ülke sathına yayacağız”

 

Geleceğin Türkiye’sini bugüne dek yaptıklarımızın üzerine inşa edecek, bütünsel kalkınmayı ülke sathına yayacağız. Dünyanın en büyük 10 ekonomisinden biri olma yolunda koşar adım ilerlerken, insanımıza, gençlerimize dünyanın gelişmiş ülkelerindeki imkanları sağlayacağız. Her hanemize iş, aş, bereket olmak için gece gündüz durmayacağız. Sizlere düşen, bugüne dek en iyi şekilde yaptığınız gibi, bu çabayı görmeyen gözlere göstermeniz, duymayan kulaklara duyurmanızdır. Sizler bu önemli vazifeyi yerine getirirken, Bakanlığım adına, tüm arkadaşlarımla birlikte sizlerle her zaman dayanışma içinde olacağız. Allah, birliğimizi daim kılsın, halkımızın karşısına her zaman alnımız ak bir şekilde çıkmayı nasip etsin.”

 

Bartın-Kurucaşile yolu şantiyesinde inceleme

 

AK Parti Bartın Teşkilatı sonrasında Cuma namazını Şadırvan Cami’de kılan Adil Karaismailoğlu, daha sonra Zonguldak-Amasra-Kurucaşile-Cide Yolunda incelemelerde bulunmak üzere Bartın-Kurucaşile şantiyesine hareket etti. Bartın-Kurucaşile şantiyesinde firma yetkililerinden çalışmalarla ilgili bilgi alan Bakan Karaismailoğlu, şöyle konuştu:

 

“1 trilyon 86 milyar liralık bir yatırım gerçekleştirdik”

 

“Bugün Bartın’da gerçekleştirdiğimiz yoğun programımızın son durağı olan Zonguldak-Amasra-Kurucaşile-Cide yol projesini birlikte ziyaret ediyoruz.  2003 yılından bu yana deniz, kara, hava, demiryollarımızda ve haberleşmede Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak, 1 trilyon 86 milyar liralık bir yatırım gerçekleştirdik.  Yol medeniyettir diyerek, çok iddialı ulaştırma projelerini tamamlayıp halkımızın hizmetine sunduk.  Yapılan bu işler ülkemizin ekonomik potansiyelini hayata geçirmesi yönünden önemli katma değer sağlamış, ülkemizin her noktasında sanayiyi, tarımı, turizmi canlandırmıştır.  Özellikle ağırlık verdiğimiz karayollarımız illerimizi birbiriyle konforlu, emniyetli ve tasarruflu bir şekilde bağlamış, Türkiye’de ulaşımın çehresini değiştirmiştir.  Son 19 yılda bölünmüş yol uzunluğumuzu 6 bin 101 kilometreden 28 bin 204 kilometreye çıkardık. Otoyol ağımızı, 3.523 kilometreye ulaştırdık. 50 kilometre olan tünel uzunluğumuzu 602 kilometreye yükselttik.  2003 yılından bu yana 3 bin 492 adet köprü ve viyadük yaptık. Köprü ve viyadüklerimizin uzunluğunu ise 703 kilometreye çıkardık.

 

“Bartın’da bölünmüş yol uzunluğumuzu 82 kilometreye çıkardık”

 

Ülke genelindeki bu büyük projelerden Bartın ilimiz de kuşkusuz hak ettiği payı almaktadır. 2003’e kadar Bartın’da sadece 7 kilometrelik bölünmüş yol varken, biz 75 kilometre daha yol yaparak bölünmüş yol uzunluğumuzu 82 kilometreye çıkardık. Bartın’daki karayolu yatırımlarına 1993-2002 yılları arasında sadece 115 milyon lira harcama yapılmışken, 2003-2020 yılları arasında bu miktarı 35 kattan fazla artırarak 4 milyar 84 milyon liraya yükselttik. 2003-2020 yılları arasında, Bartın’da 57 kilometre tek yol yapım ve iyileştirmesiyle birlikte, 3 adet tek tüp ve 3 adet de çift tüp tünel olmak üzere toplamda 11 bin 787 metre uzunluğunda 6 adet tünel yaptık.

 

“Projemizin bedeli 4 milyar 603 milyon 621 bin liradır”

 

Bugün ziyaret ettiğimiz şantiyemizin yer aldığı Zonguldak-Amasra-Kurucaşile-Cide yolunun tamamının uzunluğu 147,5 kilometredir.  Bu yolun 77,5 kilometresi, Bartın ili sınırları içinde yer almaktadır. Projede, 7 adet tek köprü, 10 adet çift köprü, 2 adet köprülü kavşak, 1 adet tek tüp tünel ve 7 adet çift tüp tünel bulunmaktadır.  Projede şimdiye kadar 56,2 kilometrelik bölünmüş yol, 5 adet tek köprü, 8 adet çift köprü, 1 adet köprülü kavşak ile birlikte Cumayanı viyadüğü, 1 adet tek tüp Amasra ve 3 adet çift tüp tünel (T1, T2 ve T3) tamamlandı. Çalışmalarına yoğun bir şeklide devam ettiğimiz ve 2023 yılında tamamlanması öngörülen projemizin bedeli 4 milyar 603 milyon 621 bin liradır.

 

“Batı Karadeniz yeşiliyle mavisiyle bir yeryüzü cennetidir”

 

Batı Karadeniz Bölgemizde İstanbul’dan Cide’ye kadar, zorlu coğrafi şartlara sahip bölgede Doğu-Batı yönünde ulaşımın güvenli, hızlı ve ekonomik olarak gerçekleştirilmesini hedefliyoruz. Batı Karadeniz yeşiliyle mavisiyle bir yeryüzü cennetidir. Aynı zamanda endüstriyelleşme ve doğal kaynaklar bakımından da son derece üretken bir bölgemizdir. İnanıyoruz ki, çalışkan ve aydınlık insanlar yetiştiren bu bölgede yapılan her bir yatırım yakın gelecekte kat be kat geri dönecektir.  Sözlerimi bitirirken, Bartın’da devam eden projelerimizde de emek veren ve katkı sağlayan tüm yöneticilerimize, mühendislerimize, işçilerimize yürekten teşekkür ediyor, başarılar diliyorum.”

 

Bakan Karaismailoğlu, Bartın ziyaretleri kapsamında Amasra Yolcu Limanında da incelemelerde bulunarak çalışmalarla ilgili bilgi aldı. Bakan, Amasra liman incelemesi sonrasında Bartın Üniversitesini de ziyaret ederek Bartın’daki temaslarını noktaladı.

 

 


ETİKETLER : Bartın Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu Zonguldak Havalimanı Amasra Limanı Mendirek Onarımı Kurucaşile yolu
Diğer GÜNCEL haberleri
Köşe Yazarları
 ‹ 
 ›