155 de Acil Çağrı Merkezi tarafından karşılanıyor!

112 Acil Çağrı Merkezi için başlatılan çalışmalar ve sistem altyapıları kapsamında ‘110 Yangın İhbar’ hattının ardından 155 Polis İmdat hattı da Acil Çağrı Merkezi tarafından karşılanmaya başlandı.
Bu haber 2020-01-29 16:37:53 eklenmiş ve 374 kez görüntülenmiştir.

 

 

Erkan Hızoğlu

 

İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülmekte olan 112 Acil Çağrı Merkezi Projesi ile tüm acil çağrı numaralarının tüm illerde tek bir numara (112) ve merkez altında birleştirilmesi; acil çağrıların bu merkezden karşılanarak sevk ve koordine edilmesi çalışmaları kapsamında Kutlubeytabaklar Köyü Düz Mevkiinde (Bartın Şehirlerarası Otobüs Terminali yanı) 3942 metrekarelik alan üzerine inşa edilen 112 Acil Çağrı Merkezi Hizmet Binasında ihbar hatlarının birleştirilmesi çalışmaları devam ediyor.

112 Acil Çağrı Merkezi için başlatılan çalışmalar ve sistem altyapıları kapsamında ‘110 Yangın İhbar’ hattının ardından 155 Polis İmdat hattı da Acil Çağrı Merkezi tarafından karşılanmaya başlandı.

Yapılan uygulamanın ardından 155 Polis İmdat hattı da 112 Acil Çağrı Merkezi’ne yönlendirildi. 155’i arayan vatandaşlarda saat 10.00 itibari ile 112 Acil Çağrı Merkezi’ne ihbarlarını bırakacak.

 

Acil çağrılar tek numara ve tek çatıda toplanıyor!

 

Ülkemizde yangın, sağlık, güvenlik-asayiş gibi farklı acil yardım çağrıları için halihazırda farklı hizmet numaraları kullanılıyor. Birden fazla olan acil çağrı numaralarının tek numara “112” altında toplanmasını sağlamak üzere 112 Acil Çağrı Merkezleri’nin kurulum çalışmaları İçişleri Bakanlığı’nın koordinesinde yürütülüyor. 

Türkiye’nin idari yapısı göz önüne alınarak 81 ilde tüm ilçeleri de kapsayacak şekilde 112 acil çağrı merkezleri kuruluyor. Valilikler bünyesinde kurulan olan 112 Acil Çağrı Merkezleri, valiliklerin koordinasyon ve sorumluluğunda hizmet veriyor.

Bu kapsamda Bartın Valiliği bünyesinde kurulan 112 Acil Çağrı Merkezi, 110, 156 ve 112 Acil Sağlık Hizmetleri’nin ardından 155 ve diğer ihbar hatlarının da çağrılarını karşılamaya başlayarak sisteme tam anlamıyla geçiş yapmış olacak.

 

“Vatandaşın kafasındaki soru işaretleri ortadan kaldırılacak”

 

112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Enver Çayır, acil çağrı numaralarının tek bir çatı altında birleştirilmesi çalışmaları hakkında Gazetemize özel açıklamalarda bulunmuştu.

 

Avrupa Birliği Uyum Yasası kapsamında olan projeyle 7 numaranın tek bir numarada birleştirilerek, hizmet vereceğini söyleyen Çayır, bu 7 numaranın 155 polis imdat, 156 jandarma, 122 AFAD, 112 Ambulans, 110 itfaiye, 177 orman ve 158 sahil güvenlik olarak belirlendiğini ifade etti.

 

Çayır, ilimizde şuan 110, 156 ve 112 Acil Sağlık Hizmetleri’ni arayan vatandaşların sistem olarak artık “112 Acil Çağrı Merkezi”ne bağlandıklarını dile getirdi. Sistemin işleyişini de anlatan Çayır, şöyle konuştu:

 

“Ülkemizde 110 İftaiye, 122 AFAD, 155 Polis, 156 Jandarma, 158 Sahil Güvenlik, 177 Orman Yangını, 112 Acil Sağlık Hizmetleri olmak üzere 7 tane acil çağrı numarası bulunuyor. Acil çağrı numaralarının çeşitliliği kafaları karıştırarak vatandaşımızı da zor durumda bırakıyordu. Dolayısıyla bu numaraların birleştirilmesi gerekiyordu. Avrupa Birliği Uyum Yasaları çerçevesinde bu numaralar ‘112’ numarası altında birleştiriliyor. Bu konuda Bakanlığımız bir proje hazırlayarak, ‘112’ ile illerde çeşitliği ortadan kaldırmak, vatandaşın kafasındaki soru işaretlerini de ortadan kaldırmak amacıyla tek numara uygulamasına geçildi.

 

Diğer ihbar hatları da sisteme alınacak

 

Biz de Bartın’da 30 Ocak’tan itibaren  110 İtfaiye Çağrı numarasını almaya başladık. 25 Eylül itibariyle de 156 ve 112 Acil Sağlık Hizmetleri’ni de devreye aldık. Buralara yapılan çağrıları artık direkt olarak biz karşılıyoruz. Vatandaşın ulaşmak istediği ilgili kurum hangisiyse biz de ona aktarıyoruz.

 

Tek numarayı bilmek yeterli olacak

 

Vatandaşımız artık tek numarayı arayarak olay yerine hem ambulansı, hem jandarma bölgesiyle jandarmayı, polis bölgesiyse polisi ya da itfaiyeyi isteyebilecek. Bununla ilgili 112 Acil Çağrı Komuta Merkezi’mizde son yapı itibariyle devreye girmiş oldu. Burada önce çağrıları biz karşılıyoruz. Daha sonrasında ilgili kurumlara bilgi aktarılarak, ilgili kurumlar da kendi kurumlarından araçları herhangi bir emre ya da talimata gerek kalmaksızın harekete geçirebiliyor.

 

Sistemimizin şöyle bir özelliği var; çağrıyı aldıktan sonra çağrı yönlendirdikten sonraki süreçte, ekiplerin olay yerine gitmek için ne zaman yola çıktığı, ne zaman olay yerine ulaştığı gibi her şey de yine bizim sistemimizde kayıt altına alınıyor. Bu da vatandaşımızın herhangi bir nedenle tereddütte olduğu ‘ekipler olay yerine geç geldi, gelmedi’ gibi serzenişlerini ortadan kaldırmış olacak.

 

Zaman kaybı önlenecek

 

Bir hiçbir kurumun ekibini burada konuşlandırmıyoruz. Sadece çağrıları karşılayan görevliler burada, biz sadece çağrıları karşılıyoruz, ilgili kurumlara bilgileri aktarıyoruz. Amacımız olaylara en kısa sürede tüm ekiplerle birlikte müdahale edebilmek. Yani amacımız; diyelim ki kurtarma gerektiren bir trafik kazası var, ambulans ekipleri olay yerine vardığında neden burada kurtarma ekibi yok diye diğer ekiplere haber verip onlar gelene kadar geçen zaman kaybının önlenmesidir. 112 Acil Çağrı Merkezi’ne düşen tüm çağrıların süreci bizim kontrolümüzde takip ediliyor.  Yani vatandaşlarımızın artık 7 numarayı bilmesine gerek yok, artık vatandaş 112’yi aradığında durumunu anlatacak. Biz de hangi kurumun oraya gitmesi gerekiyorsa onu sisteme çekerek yönlendireceğiz ve kurumlar üzerine düşen görevi yerine getirmiş olacak.”

Projenin birçok yönden avantajlı olduğunu aktaran Çayır, kişilerin birden fazla numara bilmekten kurtulduğunu, gelen gereksiz çağrıların çağrı alıcılar tarafından süzülerek ilgili birimlere sadece önemli çağrıları yönlendirmesi ve olay yerini ilgilendiren birden fazla birimin aynı anda olay yerine intikal etmesi sayesinde vakitten kazanç sağlanılacağının altını önemle çizdi.

ETİKETLER : Bartın Bartın 112 Acil Çağrı Komuta Merkezi
Diğer GÜNCEL haberleri
Köşe Yazarları
 ‹ 
 ›