Bartın Devlet Hastanesi’nde güzel şeyler oluyor

Fiziki şartları başta olmak üzere zaman zaman eleştirilere konu olsa da son dönemde hayata geçirilen çalışmalarla kabuk değiştiren Bartın Devlet Hastanesi’nde sessiz bir devrim yaşanıyor. Sınırlı fiziki imkanlara rağmen yapılan önemli dokunuşlar ve birimler arasındaki bazı mekan değişiklikleri ile yoktan var edilen alanlarla hem hizmet kalitesi hem de hasta memnuniyeti arttırılmaya çalışılıyor.
Bu haber 2019-12-05 11:36:30 eklenmiş ve 260 kez görüntülenmiştir.

 

 

 

Erkan Hızoğlu

 

 

Bartın Devlet Hastanesi, Başhekim Uzm. Dr Abdullah Danışman’ın yönetimindeki son iki yılında büyük bir değişim yaşıyor.

Fiziki olarak yetersiz olmasına rağmen hastanede yaratılan yeni alanlar, poliklinik ve diğer hizmetlerin çok daha ferah ve ortamlarda düzenli ve kaliteli bir şekilde verilmesini sağlıyor.

 

Değişim daha girişte kendini gösteriyor

 

Hastaların poliklinik hizmetlerinden daha etkin ve verimli yararlanması amacıyla öncelikli olarak Hasta Kayıt birimindeki personel ve departman sayısı arttırıldı. Bununla; hastanın kendisine sağlık hizmeti verecek olan hekimi seçme ve değiştirme hakkının kullanılabilmesi, belirli saatlerde yaşanan yığılmaların önlenmesi, hastaların bekleme süresinin azaltılması, yapılacak tüm düzenlemelerde hasta yararının gözetilmesi ile hastalara gerekli danışmanlık hizmetleri verilerek bilgilendirilmeleri ve personel-hasta iletişimini kolaylaştıracak uygulamaların önünün açılması hedeflendi.

 

Engelli ve yaşlılara pozitif ayrımcılık

 

Aralık 2018’de hizmet vermeye başlayan Engelli ve Yaşlı Yardım Birimi açıldığı günden bu zamana kadar bine yakın vatandaşımıza hizmet verdi. Sözkonusu birim aracılığıyla, engelli ve yaşlı vatandaşlarımızın hastanedeki poliklinik, laboratuvar ve görüntüleme gibi sağlık ihtiyaçlarının karşılanması sırasında kendilerine bir görevlinin eşlik etmesi ve hastane içinde birimler arasındaki ulaşımına yardımcı olması sağlanıyor.

 

Bekleme alanları artık konforlu

 

Bartın Devlet Hastanesi’nin kısa bir süre öncesine kadar en fazla eleştirildiği eksikliklerinden biri olan hasta ve hasta yakınlarının bekleme alanları ile ilgili de çok önemli gelişmeler yaşandı. Binanın eskiliğine ve fiziki alan darlığına rağmen yapılan iyileştirmelerle başta Acil Servis bekleme alanı başta olmak üzere, neredeyse tüm poliklinikler ve ultrason bekleme alanı yenilendi. Hastanenin bahçesinde oluşturulan bekleme ve dinlenme alanları ile de bu konuda ihtiyaç kısmen de olsa karşılanmış oldu.

 

Bilgilendirme ekranları hizmete girdi

 

Bartın Devlet Hastanesi’nin birçok noktasına hasta bilgilendirme ekranları konularak, hastaların, muayene sırası, nöbetçi doktor, nöbetçi eczane gibi bilgileri buralardan öğrenmeleri sağlandı. Söz konusu ekranlar, bazı vakalarda mağdura nasıl müdahale edilmesi gerektiği gibi bilgileri hasta ve yakınlarına aktarmak için de kullanılıyor. Ekranlar Acil Servis’te ise hastaların tahlil sonuçlarının ne aşamada olduğuna ilişkin bilgileri göstererek, doktorların bulunduğu odaların ve bölümlerin önündeki gereksiz yığılmaların da önüne geçilmesini sağlıyor.

 

Acil Servis yeni baştan düzenlendi

 

Hastanede yapılan çalışmaların en büyük fark yaratanı da hergün yüzlerce kişinin başvurduğu başvurduğu Acil Servis’te hayata geçirilen düzenlemeler oldu. Ambulansların rahat bir şekilde giriş çıkış yapabilmesini sağlamak amacıyla hastane bahçesindeki araç trafiğine ve otopark düzenine el atıldı. Acil servis önüne araç parkı yasaklanırken ambulans girişleri de Diyaliz tarafına taşındı. Böylece herhangi bir kriz anında 10 ambulansın aynı anda yanaşıp hasta indirip bindirebilmesine imkan sağlayan geniş bir alan yaratılmış oldu. Bu durum ambulans şoförlerinin ve ambulanslarda görevli Acil Tıp Teknikerleri ile hemşirelerin de işini kolaylaştırdı.

Hastanenin Acil Servisi’ne müracaat eden hastaların daha aktif hizmet almasını; müdahale için gelen icapçı hekim ve personellerin de daha kısa sürede hizmet sunabilmesi için, Acil girişine yakın bir noktada 10 dakikalık araç park alanları oluşturdu.

 

Triaj sistemi düzen getirdi

 

Acil Servise başvuran her hastanın durumu aynı olmadığından, hastaların tedavi süreçlerinden etkili yaralanmaları adına Triaj (Seçmek-Sıralamak) sistemi getirildi ve aktif şekilde uygulanmaya başlandı. Böylece hastalar “ESI Algoritması” adı verilen 1’den 5’e kadar numaralandırılarak öncelik sırılamasına sokuldu ve bunlar da yeşil, sarı ve kırmızı renklerle sınıflandırılan bölümlerde daha hızlı ve düzenli bir şekilde sağlık hizmeti almaları sağlandı.

 

Acil Servis’e eski ambulans girişinden gelen hasta ve yakınları kapının hemen sağındaki triaj biriminden yapılacak müdahalenin önceliği konusunda bilgilendiriliyor. Hemen yanda bulunan Hasta Kayıt bankosundan da resmi işlemlerini yaptırabiliyor. Eskisine göre çok daha ferah bir ortamda bekleme ve dinlenme imkanı sağlanan hasta ve yakınları Hasta Bilgilendirme Birimi’nde görevli Sosyal Hizmet Uzmanı’ndan işlemlerin seyri konusunda bilgiler edinebildikleri gibi bilgi ekranlarından da kendileri ile ilgili sıra ve tahlil sonuçlarının takibini yapabiliyorlar.

 

Acil Servis’te en fazla dikkat çeken değişikliklerden biri de bir odanın Acil Psikososyal Destek amaçlı tahsis edilmiş olması. Acil Psikososyal Destek Odası’nda aile içi şiddet ya da taciz veya tecavüz ve benzeri mahremiyet gerektiren durumlarda hastalara ve yakınlarına psikologlar tarafından hizmet veriliyor.

 

8 yataklı gözlem odası kazandırıldı

 

Aynı anda 3 hastaya birden müdahale edebilme imkanı bulunan travma odasının yanı sıra müdahaleleri yapıldıktan sonra hastaların takibinin gerçekleştirilebileceği her türlü donanıma sahip 8 yataklı gözlem odası da Acil Servis’e yeni kazandırılan mekanlar arasında bulunuyor.

 

Resüsitasyon odası girişe yakın konuşlandırıldı

 

Acil’e gelen en kötü durumda olan vakalara müdahale edilen Resüsitasyon (canlandırma) odası da ambulans girişinin yakınına konuşlandırıldı. Bu sayede hem durumu kötü olan hastalar diğer hastalardan ayrılarak yaşanabilecek olumsuz durumların önüne geçilmiş oldu, hem de vakalara daha çabuk ve etkili müdahaleye imkan tanıyan bir mekan yaratılmış oldu.

 

Hasta da doktor da memnun

 

Yapılan değişikliklerin ve hayata geçirilen uygulamaların hasta memnuniyetini arttırdığını söylemek de mümkün. Eskiden Acil’e giriş yaptığı andan itibaren müdahalenin her aşamasında kelimenin tam anlamıyla bir keşmekeşe ve mekânsal yetersizlikten dolayı sandalye üstlerinde ve sedye kenarlarında tedavi görmek zorunda kalan vatandaşlar, artık çok temiz, düzenli ve her aşamasında bilgilendirildikleri bir tedaviyi, önemine göre farklı mekanlarda alabilmenin mutluluğunu yaşıyorlar.

Doktorlar da hastalar ile hasta yakınlarını ayıran, durumunun ciddiyetine göre hastaları farklı alanlarda değerlendirip takip imkanı veren mekanlar sayesinde işlerini layıkıyla yapabilmenin memnuniyetini yaşadıklarını ifade ediyorlar.

 

Daha uygun ortamlarda sağlık hizmeti

 

Kadın Doğum ve Çocuk Hastalıkları Ünitesi’ndeki Acil Servisi yeni yerleşim planı ve artan gözlem odaları ile hizmet kalitesini arttırarak hastalara daha uygun ortamlarda sağlık hizmeti sunuyor.

 

Güvenilir ve kaliteli hizmet vermeye devam

 

Bartın Devlet Hastanesi Merkez Laboratuvarı yenilenen fiziksel koşullar ve artan test paneli ile her gün daha iyiye anlayışıyla hızlı, güvenilir ve kaliteli hizmet vermeye devam ediyor. Merkez Laboratuvar, Biyokimya Laboratuvarı, Mikrobiyoloji Laboratuvarı, Hematoloji Laboratuvarı ve ARB Laboratuvarı çalışma alanı olarak ayrılırken toplam 8 personel ve iki uzman hekimiyle modern laboratuvar anlayışı temelli hizmet vermeyi sürdürüyor. Günlük yaklaşık asgari binden fazla hastaya hizmet veriliyor.

 

Daha iyi şartlar için çalışılıyor

 

Bartın Devlet Hastanesi bünyesindeki Endoskopi, Kolonoskopi ve ERCP ünitesiyle, yeni yerinde hastalara daha iyi şartlarda hizmet veriliyor.

Bartın Devlet Hastanesi bünyesinde bulunan, 4 hastanın aynı anda hizmet alabildiği Kemoterapi Ünitesi’nde hastalara daha iyi şartlarda hizmet veriliyor.

 

Serbest Alan Odyometrisi  ile il dışı sevklerin önüne geçildi

 

Bartın Devlet Hastanesi bünyesinde bulunan, Serbest Alan Odyometrisi ile daha kapsamlı işitme testi ve hastanın kullandığı cihazdan ne kadar yararlanabildiğini görmek adına ölçüm yapılıyor. Bu cihaz sayesinde hem daha iyi şartlarda odyometri ölçümü hem de daha önce il dışına giden hastalara hizmet veriliyor.

 

Bilgisayarlı Görme Alanı cihazı kazandırıldı

 

Bartın Devlet Hastanesi Göz Hastalıkları kliniğine Bilgisayarlı Görme Alanı cihazı kazandırıldı. Görme alanı ölçümü, hem gözün sinir tabakasının (retina), hem de görme sinirinden (optik sinir) beyindeki görme merkezine giden görme yollarının işleyişi ve hastalıkları hakkında fikir veriyor. Görme alanının tespitinde en hassas yöntem bilgisayarlı görme alanı testidir. Bu test en çok glokom hastalığının tanı ve takibinde kullanılıyor. Belli aralıklarla tekrarlanan test ile hastanın gözünde glokoma bağlı olarak gelişen hasarın derecesi ve ilerleyip ilerlemediği takip ediliyor.

ETİKETLER : Bartın Bartın Devlet Hastanesi
Diğer ASAYİŞ haberleri
Köşe Yazarları
 ‹ 
 ›