Minibüsler, Halk Otobüsü olursa sorun çözülecek!

Bartın Şoförler Odası Başkanı Sinan Amasralı, Bartın gündeminin en çok tartışılan konusu olan Esenyurt Minibüsleri ile Halk Otobüsleri Kooperatifi arasında yaşanan sorunlara ilişkin bir açıklamada bulunarak “Şoförler Odası olarak, minibüsçü esnafımızın halk otobüsü olmaları yönünde düşünceye sahibiz. Şoförler Odası Başkanı olarak Esenyurt minibüsleri halk otobüsü olamıyorsa hat üzerinde halk otobüsü bekleme yeri, Esenyurt minibüsleri bekleme yeri yapılarak, herkes kendi durağından yolcu alırsa bu konunun huzura kavuşacağına inanıyorum. Bartın’ımıza yakışır bir şekilde bu hattımızda her iki tarafında huzurunu sağlamak amaçlı bir çalışma yapılarak bu sorunun çözüme ulaştırılmasını rica ederim.” dedi.
Bu haber 2019-10-07 15:28:49 eklenmiş ve 351 kez görüntülenmiştir.

 

 

Nilay Meryem ÇÖMLEK

 

Esenyurt Minibüsleri Kooperatifi ile Bartın Belediyesi Özel Halk Otobüsleri arasında yaşanan sorunlar üzerine bir açıklama da Bartın Şoförler Odası Başkanı Sinan Amasralı’dan geldi.

Amasralı, yıllardır süre gelen yolcu taşıma sorununda artık kalıcı bir çözüme varılması gerektiğini belirtirken “huzur ortamının sağlanması” için çalıştıklarını dile getirdi.

Minibüçülerin Halk Otobüsü olmaları halinde sorunun kalıcı olarak çözüme kavuşacağının altını çizen Şoförler Odası Başkanı Amasralı, yolcu indirme-bindirme konusunda yapılacak olan düzenlemelerler de yaşanan tartışmaların bir nebze olsun dineceğini ve konunun huzura kavuşacağını söyledi.

 

“İstişare yapılarak çözülebileceği kanaatindeyiz”

 

Bartın Valisi Sinan Güner, Belediye Başkanı Cemal Akın’a da çağrıda bulunan Amasralı, şöyle konuştu:

 

“Bartın Üniversitesi Kutlubeyyazıcılar kampusu kurulmadan evvel, bu hatta 22 adet araç, Bartın İl Trafik Komisyonunun belirlemiş olduğu güzergahta Bartın Esenyurt - Çavuşköyü-Gecen – Çeştepe – Yazıcılar – Esenyurt – Akmanlar arası çalışmaktaydı. Fakat Kutlubeyyazıcılara yeni üniversite yapıldıktan sonra öğrenci yoğunluğu sebebiyle,bu taşımalarda Bartın Belediyesi Halk Otobüsleri ile Bartın Esenyurt Minibüsleri arasında gerginlik başlamıştır. Beraber çalıştıkları halde, minibüslerin çabuk gitmesi, halk otobüslerinin yavaş gitmesi sebebiyle aralarında saat davalarında sorunlar baş göstermeye başlamıştır. Sayın Bartın Valimiz ve sayın Belediye Başkanımızla yapılan çalışmada, 2 adet M plakaya bir halk otobüsü olmak koşuluyla Belediye Meclisimiz kararı ile tahsis edilmesine rağmen sadece 2 kişi bir araç alarak bunu gerçekleştirdiği halde diğer arkadaşlarımız maddi sebepler dolayısıyla bu hakkı yerine getirememiştir. Bizler Şoförler Odası olarak, minibüsçü esnafımızın halk otobüsü olmaları yönünde düşünceye sahibiz. Maddi yönde olan sorunların Belediye Başkanlığımız ile istişare yapılarak çözülebileceği kanaatindeyiz. Bartın Belediyesi Meclis kararıyla, Esenyurt minibüslerinin güzergahı olan bazı yerlerin Belediye mücavir alanı içine girmesi nedeniyle M plakalı minibüslerin mücavir alan içinde indirme-bindirme yapılamaz kararı iki durağın arasındaki gerilimi daha da çok artırmıştır.

 

“Bu sorunun çözüme ulaştırılmasını rica ediyorum”

 

Ben Şoförler Odası Başkanı olarak Esenyurt minibüsleri halk otobüsü olamıyorsa hat üzerinde halk otobüsü bekleme yeri, Esenyurt minibüsleri bekleme yeri yapılarak, herkes kendi durağından yolcu alırsa bu konunun huzura kavuşacağına inanıyorum. Çok özür dileyerek, buradan sayın Valimize, sayın Belediye Başkanımıza ve Sayın Meclis üyelerimize rica ediyorum. Bartın’ımıza yakışır bir şekilde bu hattımızda her iki tarafında huzurunu sağlamak amaçlı bir çalışma yapılarak bu sorunun çözüme ulaştırılmasını rica eder, saygılar sunarım.”

 

“Ne onlar para kazanır ne de halk otobüsleri para kazanır”

 

Ardından da basın mensuplarının  soruları üzerine açıklamalarına devam eden Amasralı, şunları söyledi:

 

“Minibüsçü arkadaşlarımızla yine konuştum. 2 tane halk otobüsü alıp hatta girelim ve hatta girmeyen minibüsçü arkadaşlarımız içinde Belediye Başkanımıza yasakları kaldırtalım. Onlar da araç alıncaya kadar yolda çalışsınlar. Sorun yok. Komisyon kararlarında da hepsi araç alacak diye bir kaide yok. Alamayanlarda bir sene sonra alır ama araçları almamız gerekli. Her şey değişiyor.  Rektör beyle görüştüm, Bartın o tarafa bir şehir oldu. Yani her şey gelişti. Her şey büyüdü. 14 kişilik araçlarla ne onlar para kazanır ne de halk otobüsleri para kazanır. Bartın’ın tüm esnafı bu öğrenci ile geçiniyor.

 

“Giden aracın yolcu alamaması yanlış”

 

Minibüsçü arkadaşların belgesi iptal oluyor deniliyor. Bu da yanlış. D1 belgesiyle çalışanlar şehirlerarası otobüs firmalarıdır. Turistik taşıma yapan, öğrenci taşıyan arkadaşlar D2, bizim 100 kilometrenin altında çalışan araçlarımız D4 belgesiyle çalışıyor.  Bu konuda her an bir gelişme yaşanabilir. Sabah yine Sayın Valiliğe çıktı. Başkan Vekilimiz Necmi Balık da vardı. Kendisinden ricada bulundum. Giden aracın yolcu alamaması yanlış. Bizim komisyon kararımız var. M plakalı araçların çalışma güzergahları, çalışma saatlerini belirleyen Bartın Valiliğinin vermiş olduğu komisyon kararı var. O zaman üniversite yoktu. Bu belediye kanunları yoktu. Bartın şehir merkezinden çıkış yapan minibüsçü arkadaşlarımız giderken yolcuyu alır. Örneğin Kumluca’ya minibüs gidecek. Şehir merkezinden kalktı araç yolcu da Emniyet Müdürlüğünün orada bekliyor. Bunu alamaz diye bir yasak olamaz, bu yanlış. Buradan giden araç alır, dönüşte ise önünde güzergah olan yere geldiği vakit ancak indirme yapabilir. Bindirme ise yapamaz. Yasa budur, her araç için geçerlidir bu. Ama Meclis kararında indirme-bindirme yapamaz davası var. Şimdi bir öğretmen Esenyurt okuluna gidemiyor. Neden yolcu alma yasağı var? Ben Belediye Başkanına da söyledim. Tamam bu kanun hakkı belediyeye verilmiş ama bu kanun bu şekilde olduğu vakit hiçbir şey düzelmez. Bu halk niye ayaklandı. Bir hemşire Esenyurt’ta sağlık ocağına gidemedi. Bir öğretmen hanım okula gidemedi. Sabah Esenyurt aracı Anadolu Lisesi’ne öğrenci getiriyor dönüşte ise alamıyor. Bu yanlış.

 

“Sorun yok”

 

Bartın’daki üniversite hattı gibi mesela Zonguldak’ta hastane var. Hastaneye şehir içinde otobüs de çalışır, minibüs de çalışır. Bu araçlar yetki belgesiyle değil belediyenin vermiş olduğu yetki belgesiyle çalışır. Yani onlar da orayı kiralıyorlar senelik olarak. Zaten iş oradan karışıyor. Diyorlar ki M plakalı minibüs servis çeker mi? Bizim şehir içerisinde 100 tane ticari minibüsçü arkadaşımız öğrenci taşıyor. Neyle taşıyor? Belediyenin vermiş olduğu güzergah belgesiyle çalışıyor. Yetki belgesi D4 denilen belge minibüslere ait. 100 km altında çalışan araçlara ait. Diyorlar ki bu belgeler iptal olacak. Yetki belgesinin iptal olma şansı yok. Nasıl iptal olur biliyor musunuz? Şimdi bu arkadaşlarımızda 7 tane hat var. Nereden başlıyor? Çavuş Köyü’nden. Çavuş Köyü mahalle olmuş. Gecen Köyü olmuş mahalle. Bu arkadaşlarımızın mücavir alana giren yerleri şehir içi oluyor. Ancak bunlara biz belgelerini yenilerken mücavir alan dışında kalan Çeştepe, Akmanlar, Esenyurt’un bazı mahalleleri var. Biz bu arkadaşlarımıza aynı bunları yazarak belgelerini alabiliyoruz. Sorun yok.”

 

 

ETİKETLER : Bartın Bartın Şoförler Odası Başkanı Sinan Amasralı Halk Otobüsü minibüs
Diğer YAŞAM haberleri
Köşe Yazarları
 ‹ 
 ›