Erkan Hızoğlu
Fiziki ve teknik hiç bir eksiği yok
Bilindiği üzere vatandaşlarımızın acil çağrı ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla Türkiye genelinde tüm acil çağrı merkezlerinin tek numarada yani 112’de toplanmasını sağlamak üzere “112 Acil Çağrı Merkezleri”nin kurulum çalışmaları İçişleri Bakanlığı’na bağlı İller İdaresi Genel Müdürlüğü tarafından yürütülmektedir.
Bu kapsamda Bartın’da da oluşturulan 112 Acil Çağrı Merkezi’nin tüm teknik ve fiziki altyapısı tamamlanarak hizmete girdi.
3 ihbar hattına karşılama sağlanıyor
30 Ocak 2019 tarihi itibariyle 110 Alo Yangın ihbar hattına gelen telefonları karşılamaya başlayan Bartın 112 Acil Çağrı Merkezi, İçişleri Bakanlığı’nca yeni personel atamaları yapılmasının ardından artık daha kuvvetli bir yapıya büründü.
İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’nun talimatı ile 81 ilde faaliyete geçen Acil Çağrı Merkezleri’nden biri olan Bartın 112 Acil Çağrı Merkezi, son olarak 25 Eylül Çarşamba günü itibariyle “156 Jandarma” ve “112 Acil” hatlarına gelen telefonları da karşılamaya başlandı.
7/24 kesintisiz hizmet
Merkezdeki 12 personel 7 gün 24 saat esasına göre vardiya sistemine tabi olarak hizmet veriyor.
Hedef 8 hat için tek numara
Personel takviyesinin ardından hiçbir eksiği kalmayan Bartın 112 Acil Çağrı Merkezi böylece İçişleri Bakanlığı’nın Acil Çağrı Merkezleri ile ilgili hedefi olan 8 ihbar hattını da tek numara üzerinden karşılayabilecek kabiliyeti kazandı.
Yetkililer, önümüzdeki günlerde Bakanlık’tan gelecek talimatlar doğrultusunda “155 Polis”, “158 Sahil Güvenlik”, “177 Orman Yangını”, “122 AFAD” ve Doğa Koruma ve Milli Parklar’ın da bu Merkez’e bağlanacağını ve vatandaşlara tek bir merkezden daha koordine bir yekilde hizmet verileceğini söylediler.