“Bartın’da okullar açıldı, sorunlar bitmedi”

Bartın Eğitim-Sen Şube Başkanı Sedat Bora, ilimizde eğitim öğretimin sorunlarla başladığına işaret ederek bu sorunların çözümünü talep etti.
Bu haber 2019-09-20 13:32:26 eklenmiş ve 213 kez görüntülenmiştir.

 

 

Aydın Geçgen

 

2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı’nın Bartın’da sorunlarla başladığını ifade eden Eğitim-Sen Bartın Şube Başkanı Sedat Bora, bazı sorunların çözümü için İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Bartın Valiliği’nin yetersiz kaldığını savundu.

Eğitimde yaşanan sorunların takipçisi olacaklarını belirten Bora, Bartın’daki sorunları aktararak şunları söyledi:

“Türkiye genelinde okullar sorunlar yumağıyla açılırken, İlimiz Bartın’da da eğitim öğretimin sorunlar ile başladığına şahit oluyoruz. Okulların açılışına her zamanki gibi hazırlıksız ve zamansız yakalanan Bartın il Milli Eğitim Müdürlüğü Taşımalı sistem kapsamında Ulugeçit , Gözpınar ve Kozcağız bölgelerindeki okullarda yüklenici firmanın araç sahiplerine gecen yıldan itibaren paralarını ödemediği için okulların açıldığı ilk hafta sevişler öğrencileri taşımamış ve öğrenciler eğitim hakkından yoksun bırakılmıştır. Bu sorunu çözmek ile yükümlü İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Bartın Valiliği sorunu çözmek de yetersiz kalmıştır.

 

“Yaşanabilecek sorunların takipçisi olacağız”

 

Tüm itirazlarımıza rağmen Şehir merkezinin dışına çıkarılan, Bartın Endüstri Meslek Lisesi parçalanarak ikiye bölünmüş, Yeni binasına hazırlık yapılmadan taşınmıştır. Yeni okul binasında, en önemlisi servis araçlarının öğrencileri indireceği alan belirlenmediğinden  oluşabilecek kazaların  öngörüsü yapılamamıştır. Aynı zamanda öğrencilerimiz için can güvenliği tehdidi oluşturmaktadır. Ayrıca okulun hazırlıksız ve plansız taşınması nedeniyle eğitim öğretim başlamasına rağmen labaratuvar, ve iş makinaları hazır hale gelmediğinden eğitim ve öğretim aksamaktadır. Yeni binada 3 güne varan elektirik kesintileri yaşanmakta ve bölümlerin teknik altyapısının yetersizliği çözülmeden İl Milli Eğitim Müdürlüğü  okulu yeni binaya taşımıştır. Eğitim ve öğretim faaliyetlerinin sağlıklı yürütülebilmesi için gerekli makamların sorunun çözümüne yönelik sorumluluk almaya davet ediyoruz. Bundan böyle Bartın Endüstri Meslek Lisesi’nde yaşanabilecek sorunların takipçisi olacağımızı bildiriyoruz.

 

Düzeltilmesini talep ediyoruz

 

Bartın’da bazı okullarımızda veli onayı olmadan Sağlık Müdürlüğü tarafından okullarda flor uygulamasına gidildiğini tespit etmiş bulunmaktayız. Velileri olayın dışına çıkaran ve onam belgesi almadan yapılan bu uygulamanın doğru ve demokratik olmadığını ve düzeltilmesini talep ediyoruz.

Bartın’da birçok okulun tadilat ihalelerinin geç yapılmasından dolayı ,Okullarda dersler devam ederken tadilat yapılması eğitim öğretimi kesintiye uğratmaktadır. Bu durum Bartın Milli Eğitim Bartın Valiliği tarafından çözülmesi gerekmektedir.

Geçmiş yıllarda taşımalı öğrenciler verilen yemeğin bazı okullarda şartnameye uygun olmadığını ve et ve protein ürünlerinin gramajlarına uyulmadığını tespit etmiştik. Bu senede okullarda verilen yemeklerin rutin denetimlerinin yapılması ve yaşanabilecek usulsüzlüklerin  tespit edilmesi Bartın Milli Eğitim Müdürlüğü’nün sorumluluğundadır.

 

“Engellilerin eğitim hakkı engelleniyor”

 

Bartın’da engelli  velilerimizin ve öğrencilerimizin okulla giriş ve çıkışını kolaylaştırıcı rampa ve asansörlerimizin olmadığı olsa bile yasak sağmacı mantığı ile hazırlandığı ve işlevsiz olduğu tarafımızdan tespit edilmiştir. Bu durum aynı zamanda engellilerin eğitim hakkını engellemektedir. Bu durumun acılen düzeltilmesi yasalar gereği zorunluluktur. Gerekli makamları yasalara uymaları konusunda sorumlu davranmaya davet ederiz.

 

“Uydurma bir gerekçe ile mi Bartın Belediyesine verildi?”

 

Bilindiği üzere geçen yıllarda Bartın Öğretmenevi depreme dayanıksız olması ve  yıkılması gerektiği raporuna binaen öğretmenlerin olmadığı işler olmayan bir alana taşınmıştır. Öğretmenlerde Bartın Öğretmenevi’nin yeni binasını kullanmamaktadır. Ayrıca Eski öğretmenevi binasının depreme dayanıksız raporu olmasına rağmen Bartın Belediyesi Halk Oyunları ekipleri binayı kullanmaktadırlar. Bu anlamda yapımında TÖB-DER’li öğretmenlerin emeği olan  eski öğretmenevi acaba uydurma bir gerekçe ile mi Bartın Belediyesine verildi? Devredilme gerekçesi uydurma olmasaydı binanın depreme dayanıklı hale getirilerek kullanılması gerekmez miydi ? Bartın’da görev yapan öğretmenler adına gerekli kurumlardan bu konuda sağlıklı bir açıklama bekliyoruz. Ayrıca Bartın Öğretmenevinin zarar ettiği, belli hizmetlere geçen sene zam yapıldığındaki görüşmelerimizde tarafımıza beyan edilmişti. Bu dönemde öğretmenevi zarar ediyor. İşçi çıkaracağız gibi duyumlar almaktayız. Bartın öğretmenevi ticari kuruluş değildir. Öğretmenlerin ortaklaşa kullandığı sosyal tesistir. Devletin gerekli makamları tarafından mali anlamda desteklenmesi gerekir. Ayrıca öğretmenevinde neden yemek ücretleri kurum ve okul müdürlerine  yüzde ellinin altında indirimli yemek yemeleri sağlanırken öğretmenler bu haktan neden yararlamamaktadır.

 

“Daha anlamlı olacak”

 

Milli Eğitim Temel kanununa göre eğitim öğretim hizmetleri bizzat devlet eliyle yürütülür ibaresi olmasına rağmen  Geçen öğretim yılında, Bartın’da birçok okulda eğitim öğretim faaliyetleri kurs seminer değerler eğitimi gibi başlıklar altında  dini vakıf ve cemaat dernekleri eliyle eğitim ehliyeti olmayan kişileri görevlendirerek, laik eğitime aykırı (Kızları ve erkekleri ayrı oturmaları sağlanarak) uygulamalar yapılmıştı. Bu eğitim öğretim yılında bu tip yasadışı uygulamaların yapılmaması ve gerekli makamlar tarafından takip edilmesi gerekmektedir. Bartın Eğitim Sen olarak Ensar Vakfı ile MEB arasında imzalanan protokolü açılan dava sonucu iptal ettirmemize rağmen  geçen dönem Milli Eğitim Müdürlüğünün direktifleriyle Bartın Endüstri Meslek Lisesi Ensar Vakfı’na kapılarını açtı. Laik ve bilimsel eğitim ihlalleri konusunda Bartın Eğitim Sen olarak durumun takipçisi olacağımızı bildiririz. Kaldı ki okullarımızın ve öğrencilerimizin ihtiyacı eğitim ehliyeti olmayan kişiler tarafından değerler eğitimi adı altında bilimsel karşılığı olmayan hurafelerle beyinlerinin doldurulması değil , Öğrencilerimizin kişisel gelişimlerine katkı sunacak  Psikolog, Rehber öğretmen, Hemşire , Doktor, Sosyal Hizmet Uzmanından oluşacak okul sağlık birimlerinin oluşturulması ve okul sağlık birimleri aracılığı ile okul sağlığı, cinsel eğitim, istismar ve ihmal eğitimlerinin yapılması daha anlamlı olacaktır.”

ETİKETLER : Bartın Eğitim-Sen Eğitim-Sen Şube Başkanı Sedat Bora
Diğer EĞİTİM haberleri
Köşe Yazarları
 ‹ 
 ›